هشدار میشل سلیمان به حزب‌الله

۰۴ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۴۶ کد : ۱۹۱۶۵۹۱ سرخط اخبار

 رئیس جمهوری لبنان به حزب الله درباره حضور نیروهای این حزب در درگیری های سوریه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان روز گذشته در بازدید از وزارت دفاع ملی این کشور عنوان داشت: مفهوم مقاومت والاتر از تمام مفاهیم است، مقاومت والاتر از آن است که در "ریگ های فتنه" چه در سوریه یا در لبنان چه نزد دوست یا دشمن غرق شود.

وی خاطرنشان کرد: امید زیادی به اصول و ضوابطی که ارتش لبنان به آن پایبند است و همچنین به مفاهیم والای مقاومت وجود دارد که نه به خاطر مسائل مذهبی بلکه برای یک مساله کاملا ملی جنگید و کشور را آزاد کرد.

از سوی دیگر، سعد حریری، نخست وزیر اسبق لبنان در بیانیه ای نسبت به توطئه "ابزارهای فتنه در لبنان و صاحبان طرح های ویرانگر علیه شهر طرابلس هشدار داد و اعلام کرد: این اقدامات با هدف ضربه زدن به هویت طرابلس و تضعیف جایگاه آن در معادلات سیاسی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ابزارهای فتنه که در درگیری های سوریه به ایفای نقش می پردازند، می خواهند که درگیری های طرابلس به عنوان سرپوشی برای جنگ حزب الله و نظام سوریه علیه شهر القصیر و مناطق وابسته به ریف حمص باشد.

سعد حریری گفت: ما در کنار ساکنان طرابلس جبهه مقدم مدافعان خواهیم بود و فتنه هایی که این شهر را تهدید می کند، دفع خواهیم کرد.

وی از مردم طرابلس خواست در دام درگیری های مسلحانه نیفتند "درگیری هایی که صاحبان طرح های ویرانگر خواهان تعمیم آن هستند".

نخست وزیر اسبق لبنان از مردم طرابلس خواست از نیروهای امنیتی و نظامی حمایت به عمل بیاورند و در پایان دادن به اوضاع نامساعد امنیتی در کنار آن ها بایستند.

کلید واژه ها: لبنان طرابلس سوریه


نظر شما :