واشنگتن پست:

احتمال حمایت هاشمی و خاتمی از روحانی

۰۶ خرداد ۱۳۹۲ | ۰۳:۳۶ کد : ۱۹۱۶۶۶۲ سرخط اخبار

واشنگتن پست نوشت: اکنون که هاشمی احراز صلاحیت نشد، یکی از کاندیداهای مطرح سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران است. او شخصی انعطاف ناپذیر و تندرو است که شاخصه هایش، بسیار دور از یک رییس جمهور است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ اگرچه نوع رفتار و بیان کاندیدا می تواند پیش گویی ناقصی از نوع حرکت او در ریاست جمهوری باشد، اما جلیلی زمان دارد . او خود را به عنوان منتقد سرسخت امریکا و مدافع جدی سیاست حارجی مقابله ای و سخت گیرانه معرفی کرده است.

جلیلی به کریستین ساینس مانیتور گفت: ایران موفق به شکست هیمنه ی امریکا شده است.

او در این مصاحبه و دیگر گفتگوهایش بسیار خود را درگیر آمریکا نشان داده و بر روی این ماجرا به عنوان مسئله ای اخلاقی تاکید می کند.

با وجود داشتن پست رسمی (مذاکره کننده و دیپلمات)، جلیلی سخنانی بر ضد مذاکره با امریکا مطرح کرده است.

به گفته ی برخی از تحلیلگران، سبک مذاکره ی انعطاف ناپذیر جلیلی دلیل اصلی آن است که مذاکرات بین المللی بر سر برنامه هسته ای به نتابج بهتری دست پیدا نکرده است.

او حتی پیش از تصدی مقام دبیری شورای عالی امنیت ملی هم، چنین منش و رفتاری داشته است. او حتی به احمدی نژاد در نگارش نامه ی 18 صفحه ای به جرج بوش کمک کرده است.

انتظار می رود که قالیباف و جلیلی برای کسب حمایت اصولگرایان بایکدیگر رقابت کنند.

واشنگتن پست در پایان مدعی می شود: دو کاندیدا متعادل در انتخابات، روحانی و عارف هستند. احتمال می رود که آیت الله رفسنجانی و خاتمی از حسن روحانی حمایت کنند.

کلید واژه ها: جلیلی


نظر شما :