سرکرده القاعده در یمن دستگیر شد

۲۱ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۹۱۷۲۳۸ سرخط اخبار

تسنیم: منابع امنیتی یمن از دستگیری سرکرده القاعده در استان حضرموت، واقع در جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش شبکه "روسیا الیوم"، سرویس امنیتی یمن موفق شد امروز "عمر عاشور"، سرکرده القاعده در استان حضرموت در جنوب این کشور را دستگیر کند.

وزارت دفاع یمن در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش یمن امروز در عملیاتی گسترده در شهر "گیل باوزیر" استان حضرموت در شرق این کشور، موفق شد عمر عاشور را دستگیر کند.
در ادامه این بیانیه آمده است که در این عملیات دو سرباز یمنی کشته شده و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

تعدادی افسران و سربازان یمنی که در حملات تروریستی طی دو سال گذشته در این استان کشته شدند، بیش از 80 نفر است.

از سوی دیگر، منابع قبیله ای اعلام کردند در حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به پایگاه های القاعده در استان الجوف، واقع در مرکز یمن طی 24 ساعت گذشته، هفت نفر کشته شدند.

هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا این هفت عضو القاعده را در حالی که سوار بر خودرو در منطقه "الجوف" در شمال یمن بودند مورد هدف حملات هوایی قرار دادند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ این خودرو به دلیل احتمال انتقال یکی از فرماندهان القاعده مورد هدف قرار گرفته است.

سه سرباز یمنی نیز در درگیری های روز گذشته القاعده و نیروهای ارتش در استان حضر موت در جنوب این کشور کشته شدند.

یمنی ها بارها در اعتراض به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در یمن تظاهرات ضد آمریکایی برگزار کردند و پرواز این هواپیماها بر فرار آسمان این کشور را نقض حاکمیت کشور خود اعلام کردند.

پاکستان نیز پس از روی کار آمدن نواز شرف به عنوان نخست وزیر جدید این کشور در اعتراض به حمله اخیر پهپاد آمریکایی و کشته شدن 9 نفر در منطقه قبایلی واقع در شمال غربی این کشور، سفیر آمریکا در اسلام آباد را به وزارت خارجه احضار کرد.

کلید واژه ها: یمن القاعده آمریکا


نظر شما :