مخالفت برلین با ارسال سلاح به سوریه

۲۵ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۹۱۷۳۵۲ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه آلمان ضمن مخالفت با ارسال تسلیحات به سوریه، استفاده از راه حل سیاسی را برای برون رفت از بحران در این کشور خاورمیانه خواستار شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان در جمع نمایندگان پارلمان فدرال این کشور اعلام کرد: نمی توانیم بدون در نظر گرفتن اوضاع سوریه به عنوان کشور همسایه لبنان در زمینه ادامه مشارکت آلمان در مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بحثی مطرح کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به این که آلمان مأموریت بررسی استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه را بسیار جدی گرفته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه ما به شدت به دنبال تبادل اطلاعات واقعی هستیم. ما همزمان به رایزنی های خود با شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص بررسی انتشار گزارش های جدید در این رابطه ادامه خواهیم داد.

 

وستروله گفت: آلمان علاوه بر این تلاش ها، برگزاری کنفرانس برنامه ریزی شده سوریه را فرصتی برای دستیابی به یک راه حل سیاسی می داند.

 

 

وی با تأکید بر این که باید هر چه سریعتر به خشونت ها در سوریه پایان داده شود، گفت: باید ورود یک روند سیاسی را در حل بحران سوریه در دستور کار قرار دهیم. در این میان، آلمان به سهم خود هیچ سلاحی را به سوریه تحویل نخواهد داد.

 

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد: ما به نظر سایر شرکای خود در این ارتباط احترام می گذاریم اما تحویل تسلیحات به سوریه این نگرانی را ایجاد می کند که مبادا تسیلحات نظامی پیشرفته به دست افراد و نیروهای افراطی و تروریست بیفتد. به همین خاطر، ما با جدیت این مساله را زیر نظر داریم.

کلید واژه ها: سوریه آلمان


نظر شما :