شانس حمله نظامی به ایران کاهش یافته است

۲۷ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۱۴ کد : ۱۹۱۷۴۷۵ سرخط اخبار

بلومبرگ اذعان می کند با توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران، توجیه اقدام نظامی علیه این کشور برای افکار عمومی جهان سخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، بلومبرگ در گزارشی در خصوص انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران نوشت: انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران  که از بهبود روابط با جهان سخن می گفت در دور اول انتخابات باعث برانگیختن شگفتی شد.

سوزان مالونی، کارشناس مشهور موسسه بروکینگز می گوید: «حمایت از حمله نظامی به ایران کاسته شده است. شانس حمله به ایران کمتر از آن چیزی است که طی سال های قبل بود.»

پس از آنکه روحانی با حدود 51 درصد آرا به ریاست جمهوری ایران برگزیده شد، کشورهای غربی علایمی مبنی بر تمایل به همکاری با وی صادر کردند. وزارت خارجه بریتانیا از او خواست که دوران جدیدی را در ایران آغاز کند و کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ابراز امیدواری کرد که پیروزی روحانی به راه حل دیپلماتیک برای مساله برنامه هسته ای ایران منجر شود.

این گزارش تصریح می کند که پیروزی روحانی توجیه حمله نظامی به ایران را برای افکار عمومی جهان سخت می کند.

این گزارش حاکی ست که هر شش کاندیدای ریاست جمهوری ایران از حق هسته ای ایران دفاع کرده اند اما روحانی که مذاکره کننده سابق هسته ای ایران بود بر این باور است که پیشرفت هسته ای نباید به قیمت از بین رفتن اقتصاد ایران و رفاه مردم انجام بگیرد.

گفتنی است، حماسه سیاسی مردم ایران در 24 خرداد بسیاری از طرف های غربی را مجبور کرده است تا در ادبیات خصمانه خود علیه ایران که طی 2 سال اخیر شدت گرفته بود، تجدید نظر کنند. در حال حاضر این تنها اسرائیل است که بر ادبیات خصمانه خود علیه ایران اصرار می ورزد.

کلید واژه ها: روحانی


نظر شما :