اسد: اروپا بهای کمک‌ به تروریست‌ها را می‌پردازد

۲۸ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۹۱۷۵۰۸ سرخط اخبار

رئیس جمهوری سوریه ضمن تاکید بر اینکه نیروهای حزب الله لبنان در سوریه حضور ندارند، اعلام کرد، اگر اروپایی ها به گروه های مسلح تروریست سلاح بدهند بهای آن را خواهند پرداخت.

به گزارش ایسنا، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، تاکید کرد: در صورتی که اروپا بخواهد به گروه های مسلح مخالف کمک تسلیحاتی کند بهای این اقدامش را خواهد پرداخت.

وی افزود: اگر اروپا مبادرت به این اقدام کند، در حقیقت کشورهای اروپایی به مقصد و هدفی برای تروریسم تبدیل می شود و در نهایت بهای این اقداماتش را خواهد پرداخت.

اسد همچنین اقدام کشورهای اروپایی در خصوص افزایش کمک تسلیحاتی به مخالفان مسلح سوری را صادر کردن مستقیم تروریسم دانسته و اعلام کرد: تروریسم زمانی که بر سوریه سلطه یابد دیگر به هیچ وجه متوقف نخواهد شد بلکه پیام تروریستی اش را به سراسر اروپا نیز خواهد برد حال چه از طریق مهاجرت غیرقانونی تروریست ها و چه بازگشت تروریست های اروپایی به کشورهایشان، اما در نهایت تروریست ها به اروپا رفته و ایدئولوژی افراطی خود را چندین برابر بدتر در اروپا اجرا می کنند.

وی گفت: به نظر من این مساله باعث ایجاد اختلاف به ویژه اختلافات داخلی در اتحادیه اروپا می شود و هیچ راه فرار دیگری در این مورد وجود ندارد مگر اینکه این کشورها به همکاری با کشور سوریه بپردازند ولو اینکه از این مساله خوششان نیاید.

رئیس جمهوری سوریه درباره مفهوم مناطق آزاد در سوریه گفت: ما در جنگ نظامی نیستیم که بر بخشی از کشور سلطه یابیم و بخشی دیگر را از دست بدهیم. ما دو ارتش در برابر یکدیگر نیستیم لذا سرزمین اشغال شده ای که از دست دشمن خارج کنیم وجود ندارد بلکه ما یک ارتش قوی در برابر چندین گروهک و باند هستیم. درست است که ارتش به هر مکانی که اراده کرده وارد شده است اما ما می توانیم بر هر مکانی که وارد آن شویم سلطه کامل بیابیم اما در حال حاضر ارتش وظیفه اش این نیست که در همه مناطق سوریه حضور یابد.

کلید واژه ها: سوریه اروپا


نظر شما :