کنگره آمریکا، آخرین پناهگاه نتانیاهو در برابر ایران است

۱۶ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۲:۲۹ کد : ۱۹۱۹۶۳۵ سرخط اخبار

یک پایگاه صهیونیستی در گزارشی نوشت: برنامه نتانیاهو آن است که حتی اگر اوباما بخواهد تحریم های ایران را کاهش دهد، کنگره آمریکا جلوی او را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه صهیونیستی دبکا، نزدیک به منابع نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در گزارشی اذعان کرده است که کنگره آمریکا، تنها پناهگاه نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل علیه ایران است.

به نوشته دبکا، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرده که در شرایط فشار با قدرت های جهانی بر سر برنامه هسته ای این کشور مذاکره نخواهد کرد و این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته است که تنها چیزی که در خصوص ایران جواب داده فشار بوده است بنابراین باید فشارها بر این کشور افزایش یابند.

بر اساس گزارش فوق، روشن است که روحانی به دنبال از میان برداشتن تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا است که اقتصاد ایران را فلج کرده اند. در این خصوص وی غیرواقع گرایانه هم فکر نمی کند چرا که شش قدرت جهانی در فوریه گذشته به ایران پیشنهاد داده بودند که در برابر تعلیق موقت غنی سازی از تسهیل در تحریم ها برخوردار شود. اما اکنون روحانی امتیازات بیشتری می خواهد تا کارآمدی خود را به مردم ایران نشان دهد و آنها را مطمئن سازد که به زودی از سختی های اقتصادی آنها خواهد کاست.

دولت اوباما با بحث های جدی در خصوص ادامه یا رفع تحریم ها مواجه بوده است. این در حالی است که نتانیاهو به گروهی 36 نفره از اعضای کنگره آمریکا توصیه کرده است که فشارها را بر ایران کاهش ندهند. به نظر نتانیاهو، هیچ راه کار دیگری جز فشار وجود ندارد اما خود او نیز همچون نمایندگان آمریکایی کنگره می داند که تحریم سرعت برنامه هسته ای ایران را کاهش نداده است.

دبکا در بخش دیگری از گزارش خود تصریح کرد: مقامات نظامی و سیاسی اسرائیلی در حال پذیرش این واقعیت هستند که اوباما همان طور که نمی خواهد در سوریه دخالت نظامی کند، در ایران نیز دخالت نخواهد کرد. در چنین شرایطی نتانیاهو پرونده اسرائیل را به نمایندگان کنگره ارجاع می دهد تا بتواند اوباما را شکست دهد.

برنامه نتانیاهو آن است که حتی اگر اوباما بخواهد تحریم های ایران را کاهش دهد، کنگره جلوی او را بگیرد و این در حالی است که ایرانی ها به خوبی می دانند که فعلا می توانند برنامه هسته ای خود را بدون دخالت دیگران ادامه دهند.

کلید واژه ها: نتانیاهو کنگره تحریم اوباما آمریکا


نظر شما :