اختلاف کنگره و دولت آمریکا بر سر نفوذ ایران در آمریکای لاتین

۱۸ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۹:۳۶ کد : ۱۹۱۹۶۹۱ سرخط اخبار

فعالیت های ایران در کشورهای آمریکای جنوبی به موضوع جدیدی برای اختلاف نظر میان دولت و کنگره آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه کویتی الوطن، شماری از اعضای کنگره آمریکا معتقدند با گذشت سه ماه از گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره کاهش نفوذ ایران در آمریکای جنوبی، فعالیت های تهران در این قاره نه تنها کاهش نیافته؛ بلکه روبه افزایش است.

"ایلینا روز – لیتینن" نماینده فلوریدا در کنگره این باره مدعی شد: ایران شبکه اطلاعاتی – امنیتی در آمریکای لاتین ایجاد می کند که دولت باراک اوباما آن را نادیده گرفته است.

او اضافه کرد: دولت آمریکا در برآورد خطر ایران بر قاره آمریکا، شکست شفافی را متحمل شده است.

برخی گزارش های غربی مدعی هستند ایران شبکه هایی را در بخش جنوبی آمریکای لاتین برای مبادلات غیرقانونی پول و برنامه ریزی برای انجام عملیات های نظامی علیه منافع غربی راه اندازی کرده است.

کمیته همکاری آرژانیتن و اسرائیل که یک لابی صهیونیستی است نیز به تازگی در گزارشی مدعی شد دلایلی در اختیار دارد که نشان می دهد نفوذ شبکه های ایرانی در آمریکای لاتین در حال افزایش است.

در این گزارش ادعا شده است ایران با استفاده از مراکز نمایندگی دیپلماتیک و فرهنگی خود، در حال نفوذ در منطقه آمریکای لاتین است.

وزارت خارجه آمریکا قبل از این با انتشار گزارشی ضمن ابراز خوشبینی نسبت به پیشرفت تحریم های اقتصادی و مالی علیه ایران اعلام کرده بود این تحریم ها تاثیرات بزرگی بر نفوذ ایران در آمریکای لاتین داشته است.

کلید واژه ها: آمریکا آمریکای لاتین


نظر شما :