پاپ: مداخله نظامی در سوریه بی‌فایده است

۱۴ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۳:۵۴ کد : ۱۹۲۰۹۴۵ سرخط اخبار

 رهبرکاتولیک های جهان در آستانه برگزاری نشست سران گروه 20 به رئیس جمهوری روسیه نامه نوشت و خواهان حل مسالمت آمیز بحران سوریه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو واتیکان، در متن نامه پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان آمده است: در سال جاری، شما افتخار و مسئولیت میزبانی نشست سران گروه 20 کشور بزرگ اقتصادی جهان را دارید. من آگاهم که دولت روسیه از زمان آغاز به کار فعالیت این گروه همراه آن بوده و همواره نقشی مثبت در ارتقای مدیریت اقتصادی جهان داشته است؛ مدیریتی که تاثیری عمیق بر بحران سال 2008 داشت.

پاپ نوشت: در وضعیت کنونی، چارچوب اقتصادی منحصر به فردی لازم است تا جهان به سمت برابری پیش برود، بر قحطی غلبه شود، مشکل مسکن و بیکاری حل شود و همه از بهداشت عمومی برخوردار باشند.

در ادامه این نامه آمده است: در این نشست به طور قطع وضعیت خاورمیانه و به ویژه سوریه به فراموشی سپرده نخواهد شد. بسیار تأسف آور است که از همان ابتدای آغاز ناآرامی ها در سوریه منافع یک جانبه بیش از اندازه مورد توجه قرار گرفت و به همین دلیل تلاش ها برای دستیابی به راهکاری جهت حل بحران در سوریه با مشکلات و موانعی روبه رو شد.

پاپ افزود: رهبران گروه 20 نمی توانند نسبت به وضعیت فاجعه بار سوریه که مدت هاست ادامه دارد، بی تفاوت باشند. این وضعیت ممکن است منطقه را با خطرات و تهدیدهای بیشتری مواجه سازد.

وی با اشاره به بی فایده بودن راهکار نظامی برای حل بحران سوریه، تصریح کرد: من از تمامی رهبران حاضر در این نشست صمیمانه می خواهم با یکدیگر همکاری و راه هایی برای رویارویی با بحران بیابند و گزینه راهکار نظامی را پیگیری نکنند.

کلید واژه ها: سوریه بحران


نظر شما :