از تخلیه اردوگاه اشرف تا عقب‌نشینی آمریکا

۲۴ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۹۲۱۴۰۷ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، روز گذشته مجلس ترحیم سرکار حاجیه خانم فاطمه سلیمانی مادر مکرمه سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه عصر در حسینیه عاشقان ثارالله ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

این مراسم با حضور فرماندهان نیروهای مسلح و شخصیت های عالی رتبه کشوری از جمله محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق جمهوری اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس،آیت الله آملی لاریجانی، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر غلامعلی رشید، سردار سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، سردار سرلشکر محمد باقری معاون ارکان ستادکل نیروهای مسلح، دریادار علی شمخانی، سرلشکر ایزدی معاون ستاد کل نیروهای مسلح، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، محمدرضا عارف، سردار جباری، مهدی چمران، سرلشکر سلیمی، مصطفی پورمحمدی، علی اکبر صالحی، مجیدنامجو، رمضان عبدالله، رئیس هیئت علمای لبنان، سفیر فلسطین در ایران، ظریف وزیر خارجه، قالیباف شهردار تهران، وحید حقانیان، حمید بقایی، غلامحسین الهام، محسن رفیق دوست، حجت الاسلام محسنی اژه ای، عزت الله ضرغامی و جمعی از همرزمان سرلشکر سلیمانی برگزار شد.

آنچه در ادامه می خوانید گفتگو و اظهار نظرهای فرماندهان نظامی در حاشیه این مراسم است:

* ایران حمایت هایش را در مقتضیات زمانی مختلف از خط مقاومت دریغ نمی کند

سردار احمد وحیدی وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اوضاع سوریه اظهار داشت: آمریکا منطقی برای حمله به سوریه نداشت.

وی عدم حمله آمریکا به سوریه را یک شکست گفتمانی برای آنان دانست چون نتوانستند در این مسیر خاستگاه خود را حفظ کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر همین اساس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از کسانی که در خط اول مقاومت هستند، حمایت می کند و حمایت هایش را در شرایط زمانی مختلف نسبت به خط مقاومت دریغ نخواهد کرد.

* ادعای آمریکایی ها در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه دروغ است

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح نیز درباره تحولات سوریه گفت: ملت سوریه مانند باقی ملت های منطقه عزیز و محترم هستند.

وی ادامه داد: ادعای آمریکایی ها درباره به کارگیری سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه علیه شورشیان سوری، دروغ است.

* قضاوت در مورد عدم حمله آمریکا به سوریه زود است/ خبرهای جدید از RQ170

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به سؤالی در خصوص دلیل عقب نشینی آمریکا از حمله به سوریه، گفت: فعلا برای قضاوت زود است باید زمان بگذرد تا اوضاع شفاف تر شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص پرونده S300 گفت: پرونده آن در جریان است و این یک موضوع حقوقی است که توسط وزارت دفاع پیگیری می شود.

حاجی زاده همچنین با اشاره به رژه 31 شهریور نیروهای مسلح تأکید کرد که دستاوردهای جدید دفاعی ایران در این رژه به نمایش گذاشته می شود.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در پایان از هماهنگی عملیاتی و در جریان این نیرو با قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) خبر داد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اینکه آیا خبرهای جدیدی از پهپاد آمریکایی RQ170 دارید، گفت: خبرهایی داریم که در هفته دفاع مقدس اعلام خواهیم کرد.

* رزمایش نیروی زمینی تا پایان سال

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه همچنین از برگزاری رزمایش نیروی زمینی تا پایان سال جاری خبر داد.

پاکپور در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط موجود آیا منافقین تهدیدی برای کشورمان هستند یا خیر گفت: بعد از اتفاقی که برای منافقین در اردوگاه اشرف افتاد آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

* بساط جاسوسی منافقین جمع شد

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج در پاسخ به این سوال که دیپلماسی ایران تاثیری در عقب نشینی آمریکا از جنگ با سوریه داشته یا خیر، اعلام کرد: دیپلماسی قطعا ایران دراین خصوص تاثیر داشته ضمن اینکه ایران باعث تقویت مقاومت در منطقه شده است.

وی همچنین درخصوص احتمال حمله آمریکا به سوریه پس از خلع سلاح شیمیایی این کشور، گفت: سوریه سلاح زیاد دارد حتی اگر سلاح های شیمیایی سوریه را هم بگیرند امنیت اسرائیل تامین نمی شود.

نقدی با اشاره به وضعیت منافقین و خروج آنها از اردوگاه اشرف و تاثیر آن بر اقدامات تروریستی آنها در ایران، اظهار داشت: منافقین در این سال ها هنری در رابطه با ترور نداشته اند اما کار جاسوسی و جمع آوری اطلاعات می کردند که با بسته شدن قرارگاه اشرف بساط جاسوسی آنها جمع شد.

* شرایط جنگی در منطقه وجود ندارد

سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تهدیدات اخیر در سوریه وضعیت آمادگی ایران در خلیج فارس چگونه است، گفت: شرایط جنگی در منطقه وجود ندارد. امروز هیچکس قادر نیست نگاه چپ به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

فدوی با اشاره به رژه 31 شهریور نیروهای مسلح اظهار داشت: دستاوردهای نیروی دریایی سپاه پاسداران در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود و ما این دستاوردها را در رژه 31 شهریور نمایش می دهیم.

* آمریکا احساس می کند حقوق بشر اهرم خوبی برای فشار به سوریه است

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه نیز با اشاره به اوضاع منطقه و نقش آمریکا گفت: غرب و آمریکا تروریست ها را به دو دسته خوب و بد تقسیم می کنند، آنجا که تروریست ها اهرم فشاری برای پیگیری منافعشان هستند، دیگر از دید آنها خطری برای حقوق بشر و دموکراسی محسوب نمی شوند اما آنجا که غرب احساس کند تروریست ها با منافعشان سازگار نیستند، آنها را خطر و لطمه ای برای حقوق بشر و دموکراسی معرفی می کنند.

وی افزود: بیش از دو سال است که رسانه ها و دستگاه های اطلاعاتی غرب می دانند تروریست ها در سوریه با انگیزه های متفاوت جنایت می کنند اما غرب نه تنها به دنبال محدود کردن عملکرد تروریست ها نیست بلکه به اشکال مختلف از آنها حمایت می کند، این نوع رفتار و عملکرد به دلیل این است که آمریکا و غرب به دنبال کسب منافع نامشروع خود هستند.

شریف تاکید کرد: آمریکا و غرب در مورد کاربرد سلاح های شیمیایی در حلبچه سکوت کردند و اعتراضی نکردند،  حال آنها درباره موضوع کاربرد سلاح های شیمیایی در سوریه چگونه اعتراض کردند؟ آنها در واقع به دنبال حقوق بشر نیستند بلکه به دنبال منافع خود هستند و در حال حاضر احساس می کنند که حقوق بشر اهرم خوبی برای فشار به کشور سوریه است.

کلید واژه ها: آمریکا مقاومت قاسم سلیمانی


نظر شما :