اسد: تسلیم فشارها برای توقف عملیات ارتش نمی‌شویم

۳۰ آبان ۱۳۹۲ | ۲۱:۱۹ کد : ۱۹۲۴۸۹۵ سرخط اخبار

بشار اسد در دیدار با یک هیات لبنانی-عربی تاکید کرد که سوریه در کنفرانس ژنو (2) شرکت خواهد کرد اما هرگز در مقابل فشارهای سیاسی برای توقف عملیات نظامی در این کشور تسلیم نخواهد شد و تا پایان در مقابل این توطئه خواهد ایستاد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه «الدیار» بشار اسد، رییس جمهور سوریه در دیدار با هیاتی از احزاب لبنانی و برخی کشورهای عربی تاکید کرد: از سرگیری روابط سیاسی با احزاب لبنانی و دیگر کشورهای عربی مستلزم تغییر در اصول این روابط است و در صورت از سرگیری مناسبات دو طرف به گونه ای دیگر خواهد بود.

اسد وجود هر گونه سازش در سایه تروریسم را رد و تاکید کرد: سوریه مجبور به دفاع از خود در مقابل عملیات تروریستی گروهک های تکفیری است که ملت ما شاهد آن هستند.

وی در ادامه یک جناح در عربستان به رهبری "بندر بن سلطان"، رئیس سازمان اطلاعات و "سعود الفیصل"، وزیر امور خارجه این کشور را به تلاش برای سرنگونی دولت سوریه با حمایت از تروریست ها و نابودی زیر ساخت های این کشور متهم کرد و گفت تنها جرم دمشق حمایت از مقاومت است.

اسد همچنین خواستار توقف ارسال سلاح و انتقال گروه های مسلح به سوریه و برچیده شدن حمایت برخی کشورها از تشکیلات القاعده در سوریه شد.

بشار اسد با اشاره به دستاوردهای بزرگ ارتش سوریه در نبرد با تروریست ها به ویژه در ریف دمشق و حلب، گفت: اخراج گروهک های مسلح از منطقه استراتژیک «قاره» در سوریه آغاز عملیات نظامی مستمر ارتش سوریه است که هرگز متوقف نخواهد شد و این اصل جز با آگاهی مردم محقق نخواهد شد.

بشار اسد در ادامه افزود: تمامی مشکلات داخلی سوریه نتیجه توطئه های خارجی نیست و اشتباهاتی هم در داخل وجود داشته است اما هدف تروریست ها، رفع این مشکلات نیست بلکه هدف این گروهک ها، تخریب سوریه و سرنگونی رژیم آن است همانگونه که الان با حمایت های خارجی، این هدف را دنبال می کنند. سوریه در آغاز آشوب های داخلی، توانست خواسته های مردم را برآورده کند اما تروریست ها این خواسته ها را تغییر دادند.

اسد در ادامه با اشاره به روابط بسیاری از کشورها با سوریه گفت: برخی کشورها از جمله اردن با ارسال نامه، در حوادث جاری در کشور ما اعلام بی طرفی می کنند اما فتار آنها با این نامه ها مغایرت دارد.

بشار اسد در مورد از سرگیری روابط با برخی کشورها و احزاب لبنانی، گفت: از سرگیری روابط و یا تصحیح آن با هر گروه سیاسی بر اساس اصول ثابتی ایجاد خواهد شد. قطعا امکان ایجاد روابط با گروه هایی که با خارج ارتباط دارند در آینده وجود ندارد و قطعا تصحیح این روابط نیز بر اساس معیارهای جدید انجام خواهد شد.

اسد در پایان با تاکید بر اینکه، کاهش نقش احزاب ملی و کشورهای منطقه منجر به نفوذ اندیشه سلفی و عملیات تروریستی در کشورهای عربی می شود، برای مقابله با گسترش عملیات تروریستی در منطقه حضور احزاب سیاسی در سوریه را در این برهه زمانی که هیچ حمایتی از آن نمی شود، ضروری دانست.


نظر شما :