اقدام جدید امارات در راستای جعل تاریخ جزایر سه گانه

۰۹ آذر ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۱ کد : ۱۹۲۵۳۶۹ سرخط اخبار

در حالی که هنوز چند روزی بیشتر از سفر وزیر خارجه امارات به تهران نگذشته، مقامات این شیخ نشین بار دیگر اقدامات ضد ایرانی خود را که به طور خاص به موضوع جزایر سه گانه مربوط است، از سر گرفته اند. جدیدترین اقدام آن ها در این زمینه، تلاشی تازه برای جعل تاریخ به نفع خودشان است.

 
به گزارش «تابناک»، از روز گذشته تاکنون مطبوعات و رسانه های انگلیسی زبان اماراتی، با انتشار مطالب پر آب و تاب، از انتشار کتابی خبر می دهند که درباره جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس به رشته تحریر درآمده و آن گونه که مشخص است، تلاشی جدید از سوی اماراتی ها برای جعل تاریخ محسوب می شود.
 
اقدام جدید امارات در راستای جعل تاریخ جزایر سه گانهروزنامه «خلیج تایمز» از جمله مطبوعاتی است که گزارش مفصلی را در این زمینه منتشر کرده، مطابق معمول مدعی «اشغال» جزایر سه گانه از سوی ایران شده و می نویسد رونمایی از این کتاب با نام «جزایر سه گانه؛ ترسیم ابعاد منازعه امارات و ایران» درست در سالگرد «اشغال» جزایر سه گانه از سوی ایران در نوامبر 1971 انجام می گیرد. 
 
در مراسم رونمایی از این کتاب که توسط شیخ خالد بن سلطان بن زاید آل نهیان (از اعضای خاندان سلطنتی امارات) نوشته شده، برخی اعضای خاندان حاکم بر امارات، به همراه سر هارولد واکر، سفیر پیشین انگلیس در امارات و مایکل کلارک، مدیر موسسه خدمات سلطنتی متحده در لندن حضور داشته اند. 
 
به نوشته خلیج تایمز، قرار است این کتاب که به زبان انگلیسی نوشته شده، هفته آینده در لندن نیز منتشر شود. جالب آنکه در مراسم رونمایی از کتاب، این دو شخصیت انگلیسی بیشترین تقدیر را از نویسنده کتاب به عمل آورده و مدعی شده اند کار وی با جامعیت به تاریخچه این منازعه پرداخته است. 
 
اما جالب تر از این، سخنانی است که خود شیخ خالد درباره کتابش بیان کرده است. وی در ابتدا مدعی شده در این کتاب مواضع هر دو طرف را بازتاب داده؛ اما بلافاصله می گوید تا زمانی که دیدگاه طرف ایرانی نسبت به موضوع تغییر نکند، امکان حل این مسئله فراهم نخواهد شد. به گفته وی، برای حل این مسئله درگیری بیشتر آمریکا و دیگر اعضای جامعه بین المللی به نفع امارات نیز مورد نیاز است. 
 
وی با اشاره به مواضع که پیش از این از سوی شیخ زاید بن سلطان آل نهیان درباره این جزایر اتخاذ شده بود، این مواضع را ستوده و در توصیف وی گفته: «وی دریافت که امارات قطعاً نباید ادعای خود نسبت به سرزمینی که قانوناً بخشی از کشور است را رها کند و این کار را هم نکرد». 
 
خالد با وجود بیان این موضوع که مسئله جزایر باید از طریق دیپلماسی حل شود، اظهار داشته این دیپلماسی باید با عناصر از «قدرت واقع بینانه» نیز همراه شود تا بر این اساس، امارات بتواند منافع خود را به صورت حداکثری تأمین کند. 
 
به هر حال، آن گونه که مشخص است، دولت امارات فاز جدیدی از اقدامات خصمانه خود علیه تمامیت سرزمینی ایران را آغاز کرده و این بار تلاش دارد از طریق ارتباط گیری مستقیم با جامعه بین المللی و به زبان بین المللی، به جعل تاریخ منطقه چهره ای پذیرفتنی تر ببخشد. طبیعی است که در این شرایط، مسئولین کشور باید با هشیاری بیش از پیش، اقدامات مقتضی را برای جلوگیری از رسیدن این شیخ نشین به اهداف نامشروع خود به عمل بیاورند.

کلید واژه ها: امارات جزایر سه گانه


نظر شما :