حذف شوهر عمه از همه گزارش های خبرگزاری کره شمالی

۲۶ آذر ۱۳۹۲ | ۲۱:۳۴ کد : ۱۹۲۶۱۸۸ سرخط اخبار

برخی رسانه ها از حذف عبارت های مربوط به شوهر عمه معدوم رهبر کره شمالی از گزارش های قبلی خبرگزاری این کشور خبر داده اند.

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه خبری ایلاف، 90 درصد از آرشیو خبرگزاری رسمی کره شمالی به ویژه گزارش های مربوط به رهبر سابق این کشور حذف شده و تنها گزارش هایی درباره رهبر جدید باقی مانده اند.

بنابر این گزارش حدود 35 هزار گزارش از آرشیو خبرگزاری رسمی کره شمالی و 20 هزار گزارش نیز از سایت رسمی حزب حاکم در این کشور حذف شده است.

برخی تحلیلگران رسانه ای می گویند رهبر جوان کره شمالی تلاش می کند تاریخ سیاسی کشورش را با تمایلات شخصی اش بازنویسی کند.

 

 

ورود شوهر عمه رهبر کره شمالی به دادگاه

در همین ارتباط، به دنبال انتشار گزارش هایی درباره اعدام شوهر عمه رهبر کره شمالی در خبرگزاری رسمی این کشور حتی گزارش های مربوط به اعدام شوهر عمه نیز از آرشیو خبرگزاری حذف شده است!

همچنین تعداد 500 گزارش در آرشیو خبرگزاری نیز پس از بازنویسی و حذف بخش های مربوط به شوهر عمه، دوباره منتشر شده اند. در گزارش های بازنویسی شده دیگر اثری از شوهر عمه نیست.

 

 

دستگیری شوهر عمه رهبر کره شمالی در نشست سیاسی حزب حاکم

شوهر عمه هفته گذشته به صورت ناگهانی در نشست حزب حاکم، توسط ماموران بازداشت و پس از محاکمه، اعدام شد. وی متهم به تلاش برای کودتا و خیانت شده بود. شوهر عمه قبل از بازداشت و اعدام، دومین فرد قدرتمند در حکومت کره شمالی به شمار می رفت.

همچنین تلویزیون دولتی کره شمالی نیز با سانسور فیلم های قدیمی، عکس های شوهر عمه را حذف کرده است. در فیلم های سانسور شده برخلاف فیلم های قدیمی دیگر اثری از شوهر عمه نیست.


 

 

کلید واژه ها: کره شمالی رهبر کره شمالی


نظر شما :