هیچ پناهنده ای از سوریه در ایران نیست

۱۰ دی ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۶ کد : ۱۹۲۶۷۶۷ سرخط اخبار

مدیر کل اتباع و مهاجرین وزارت کشور گفت که با گروههای معارض و تندرو منطقه که به عنوان مهاجر یا پناهنده وارد ایران شده بودند، برخورد شده است . 

«عزیز کاظمی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره این که آیا در میان افرادی که به عنوان پناهنده وارد ایران شده اند مقاصد جاسوسی و یا امنیتی شناسایی شده است، گفت: متاسفانه در قالب افردی که به اسم مهاجر و یا پناهنده وارد ایران شده اند، گاهی معدود افرادی از جمله اشرار و یا گروههای معارض و تندرو منطقه ورود پیدا کرده اند که بعد از شناسایی برخوردهای جدی انجام شده است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین وزارت کشور در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت مهاجرین و پناهندگان در کشور زیر نظر است یا خیر نیز گفت: بیشتر پناهندگانی که در ایران حضور دارند افراد مورد اطمینان و نیازمند یاری و کمک هستند.

کاظمی ادامه داد: اما متاسفانه بعضا افراد متخلف نیز در میان پناهندگان دیده می شود که تعداد آنها کم است که گاهی بر خلاف قوانین عمل کرده اند.

وی با بیان این که وضعیت پناهندگان رسیدگی می شود، اظهار داشت: با افراد متخلف و پناهندگانی که رفتار های نامتعارف و تخلف انجام دهند برخورد خواهد شد و بنابر قوانین کشور با تخلف کنندگان برخورد خواهد شد.

** هیچ پناهنده سوری در کشور نداریم.

مدیر کل اتباع و مهاجرین وزارت کشور در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان این که هیچ پناهنده سوری در کشور نداریم ، گفت که تاکنون هیچ درخواستی برای پذیرش پناهندگان سوریه ای در کشور نداشته ایم و اگر افرادی خواهان حضور هستند، باید این کار از طریق مراجع قانونی صورت پذیرد.

کلید واژه ها: پناهنده پناهندگان مهاجرین


نظر شما :