طرح ضربه به ایران ادامه خواهد داشت

۲۴ دی ۱۳۹۲ | ۲۱:۰۱ کد : ۱۹۲۷۳۵۳ سرخط اخبار

گروهک تروریستی عبدالله عزام که پیش از این مسئولیت حمله به سفارت ایران در بیروت را به عهده گرفته بود تهدید کرد طرح ضربه به ایران ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «النشره»، گردان تروریستی عبدالله العزام که اخیرا مسئولیت حمله تروریستی به سفارت ایران را به عهده گرفته بود تهدید کرد که طرح ماجد الماجد برای ضربه به ایران ادامه خواهد داشت.

«ماجد الماجد» تبعه سعودی و سرکرده گروه تروریستی «عبدالله عزام» و از سرکردگان القاعده بود که مدتی پیش، توسط نیروهای ارتش لبنان دستگیر شد و به طرز مشکوکی فوت کرد.

گروه «عبدالله عزام» که از زیر شاخه های القاعده محسوب می شود، حزب الله لبنان را متهم به مرگ سرکرده سابق خویش دانسته است.

این گروهک تروریستی مدعی است، حزب الله هنگامی که الماجد در کما بوده دستگاه های تنفسی متصل به وی را قطع کرده است.

این اتهامات در حالی مطرح می شود که الماجد اطلاعات زیادی از اقدامات مجرمانه عربستان داشته و درخواست های مکرر ریاض برای تحویل گرفتن او از ارتش لبنان و بعد مرگ ناگهانی وی ابهامات فراوانی را درباره نقش سرویس اطلاعاتی عربستان در مرگ وی ایجاد کرده است.

تمامی این ابهامات در حالی است که ارتش لبنان، دلیل مرگ وی را نارسایی کلیه و مرگ طبیعی ذکر کرده و از دادن اطلاعات بیشتر خودداری می کند.

«عبدالباری عطوان» روزنامه نگار معروف عربی، در صفحه تویتر خود نوشته است: «باور نمی کند که مرگ الماجد (بر اثر بیماری) باشد، بلکه وی به قتل رسیده تا سینه پر از اسرار وی نیز همراه با او دفن شود.»

گروه «عبدالله عزام» در سال 2004 اعلام موجودیت کرد و بیشتر فعالیت های خود را در کشورهای خاورمیانه  از جمله، عربستان، پاکستان، لبنان و افغانستان به پیش می برد. وجه تسمیه این گروه نیز، از نام عبدالله عزام، از سرکردگان القاعده و از نزدیکان اسامة بن لادن، می باشد. عبدالله عزام در سال 1989 در پیشاور پاکستان، ترور شد.

«گردان عبدالله عزام» همچنین به هنگام سفر دکتر محمود احمدی نژاد به لبنان در 21 مهر 1389، تهدید کرده بود،  در صورت پا گذاشتن رئیس جمهور ایران به خاک لبنان، همه را به لرزه خواهد انداخت، البته این تهدیدات هیچ موقع نتوانست عملی شود.

این گروه بعد از شروع شدن بحران سوریه، به صفوف دیگر تروریست های القاعده پیوسته است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در مقاله ای با اشاره با نقش گردان «عبدالله قسام» در مبارزه با گروههای مقاومت از جمله حزب الله لبنان، از اقدامات این گروه، ابراز خشنودی کرده است.

کلید واژه ها: الماجد القاعده


نظر شما :