هشدار سازمان ملل در مورد نسل کشی مسلمانان

۲۱ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۳ کد : ۱۹۲۹۹۷۳ سرخط اخبار

مشاور ویژه سازمان ملل برای جلوگیری از نسل کشی، در مورد پاکسازی قومی اقلیت مسلمان در کشور آفریقای مرکزی به دست شبه نظامیان مسیحی هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی کشتار مسلمانان به دست شبه نظامیان مسیحی آفریقای مرکزی، هزاران نفر از اقلیت مسلمان این کشور آفریقایی آواره شده اند. سازمان ملل متحد با اعلام این مطلب در مورد نسل کشی و پاکسازی قومی مسلمانان هشدار داد. در گزارشی که به تازگی در ژنو منتشر شده از آواره شدن اکثریت مسلمانان به دلیل حملات وحشیانه شبه نظامیان به خانه های آنها ابراز نگرانی شده است.

"آداما دینگ" مشاور ویژه سازمان ملل برای جلوگیری از نسل کشی در این رابطه گفت: اگر کسانی که مرتکب جنایات سنگین شده اند، به دادگاه عدالت سپرده نشوند، جلوگیری از وقوع یک نسل کشی ممکن نخواهد بود. این در حالی است که به دنبال سقوط "فرانسیس بوزیزه" رئیس جمهوری پیشین آفریقای مرکزی توسط شورشیان سلکا، شبه نظامیان مسیحی خشونت های خود را متوجه اقلیت مسلمان این کشور کرده اند.

گزارش های تایید نشده از کشته شدن هزاران نفر در درگیری های یک سال اخیر بین مسلمانان و مسیحیان حکایت دارد که بیشتر قربانیان مسلمان هستند. گفته می شود حدود یک چهارم جمعیت ۴.۶ میلیون نفر مسلمانان آفریقای مرکزی در اثر این خشونت ها آواره شده اند.

کلید واژه ها: آفریقای مرکزی نسل کشی


نظر شما :