سفر معاون وزیر خارجه ایران به کویت

۱۳ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۵ کد : ۱۹۳۰۸۸۷ سرخط اخبار

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه در دیدار با شیخ صباح الاحمد الصباح ، امیر کویت پیام رئیس جمهور را مبنی بر دعوت از وی برای سفر به تهران، به امیر کویت تسلیم کرد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به روابط خوب و تاریخی ایران و کویت اظهار امیدواری کرد: همکاری های دو کشور که در چارچوب کمیته های مختلف علمی میان دو طرف پیگیری می شود در آینده ای نزدیک افزایش یابد و دو کشور به نتایج قابل قبولی دست یابند.

امیر کویت نیز با تشکر از پیام دعوت آقای دکتر روحانی و تاکید بر سفر به تهران افزود: همکاری های همه جانبه منطقه ای مورد توجه و در راستای مصالح دو طرف است.

امیر کویت همچنین با ابلاغ سلام به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر همکاری های ایران و کویت برای مقابله با افراط گرایی تاکید کرد.

وی همچنین راه حل مسائل سوریه را سیاسی دانست و تاکید کرد: روش های نظامی و امنیتی در این کشور مورد تأیید نیست.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار تاکید کرد: تروریسم، افراط گرایی و دامن زدن به درگیری های طایفه ای از آفت های منطقه ماست.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: معتقدیم همه کشورهای اسلامی از این افراط گرایی و تروریسم تکفیری آسیب خواهند دید و اگر این روند متوقف نشود جبران آن به آسانی ممکن نخواهد بود.

وی با هشدار درباره پیامدهای رشد گروه های افراط گرا در منطقه افزود: پیام جمهوری اسلامی ایران ائتلاف برای صلح و مقابله با افراط گرایی و خشونت است.

وی همچنین با اشاره به مسائل سوریه گفت: مسائل این کشور در مسیر دموکراتیک و با روش انتخاباتی در چارچوب راهکارهای سیاسی پیش می رود.

امیر عبداللهیان اضافه کرد: برخی طرف ها که از تداوم تسلیح گروه های مسلح بی مسئولیت سخن می گویند به آتش خشونت و تروریسم دامن می زنند.

وی همچنین گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه به ویژه در حوزه خلیج فارس با اهتمام مشترک در مسیر درست قرار دارد.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه همچنین با آقای جارالله همتای کویتیش دیدار و درباره مسائل منطقه ای و بین المللی و مسائل مورد علاقه دو طرف گفتگو کرد.

کلید واژه ها: کویت افراط گرایی


نظر شما :