اعلام جنگ غرب آفریقا به بوکوحرام

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۰۲:۳۳ کد : ۱۹۳۲۹۶۳ سرخط اخبار

رئیس جمهور نیجریه با نامیدن گروه تروریستی بوکوحرام به عنوان «القاعده غرب آفریقا»، خواستار همکاری دیگر کشورهای غرب آفریقا برای مقابله با این گروه تروریستی شد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «گودلاک جاناتان»، رئیس جمهور نیجریه که در نشست «امنیت و صلح آفریقا» در پاریس به سر می برد، بوکوحرام را خارج از تعاریف یک گروه شورشی محلی دانست و با «القاعده غرب آفریقا» نامیدن این گروه، خواستار اقدام جمعی کشورهای غرب آفریقا برای مقابله با آن شد.

در این نشست رئیس جمهرو نیجریه همچنین با ارجاع پرونده «بوکوحرام» به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اعمال تحریم علیه این گروه موافقت کرد.

«ادریس دبی»، رئیس جمهور کشور چاد نیز در واکنش به سخنان همتای نیجریایی خود، از آمادگی کشورش برای «جنگ تمام عیار» با گروه بوکوحرام و جلوگیری از گسترش حیطه عملیاتی این گروه به دیگر کشورهای غرب آفریقا خبر داد.

در این نشست که پس از حادثه تکان دهنده ربوده شدن 273 دختر دانش آموز در نیجریه و احساس خطر گسترش حوزه عملیات تروریستی بوکوحرام در غرب آفریقا برگزار شد، رهبران کشورهای غرب آفریقا و رئیس جمهور فرانسه شرکت دارند.

فرانسه پس از سپری شدن سال های استعمار کشورهای غرب و شمال آفریقا، کماکان حضور نظامی و سیاسی پررنگی در این بخش از قاره سیاه دارد.

کلید واژه ها: آفریقا غرب آفریقا بوکوحرام نیجریه


نظر شما :