ایپک مانع کاهش کمک‌های آمریکا به مصر شد

۰۴ تیر ۱۳۹۳ | ۱۵:۵۷ کد : ۱۹۳۴۹۰۱ سرخط اخبار

لابی صهیونیستی ایپک با اعمال فشار به نمایندگان کنگره آمریکا مانع از تصویب طرحی برای کاهش کمک های نظامی واشنگتن به قاهره شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «المانیتور»، لابی صهیونیستی «ایپک» در تلاش است تا قانونگذاران کنگره آمریکا را در اقدام خود برای کاهش کمک های نظامی به مصر متوقف کرده و مانع قطع این کمک ها شود.

کمیته امور عمومی اسرائیل و آمریکا (ایپک) که جلسات توجیهی بسیاری را برای کمیته تخصیص بودجه کنگره آمریکا برگزار کرده بود این کمیته را وادار کرد تا در جلسه روز گذشته کنگره در برابر متممی که برای کاهش کمک های نظامی آمریکا به مصر تنظیم شده بود، مقاومت کند و مانع از تصویب آن شود.

بنا بر این گزارش، متمم کاهش کمک های نظامی آمریکا به مصر از سوی «آدام شیف» (Adam Schiff) نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا مطرح شده بود، در نظر داشت تا دست کم 300 میلیون دلار از کمک های نظامی یک میلیارد و 300 میلیونی آمریکا به مصر بکاهد و این کمک های نظامی را به یک میلیارد دلار برساند.

اما به دلیل فشارهای لابی صهیونیستی ایپک این طرح با 35 رأی مخالف در مقابل 11 رأی موافق رد شد و به تصویب نرسید.

آدام شیف نماینده ایالت کالیفرنیا در پاسخ به سوالی درباره اثرگذاری ایپک، مشارکت این لابی صهیونیستی در اعمال فشار برای عدم تصویب این طرح را تأیید کرد.

وی در گفت وگو با المانیتور اعلام کرد: من تا پیش از رأی گیری از مشارکت ایپک هیچ اطلاعی نداشتم اما پس از رأی گیری مشخص شد که ایپک در عدم تصویب این طرح نقش به سزایی داشته است.

بنا بر این گزارش، بررسی سوابق لابی گروه های مختلف در کنگره آمریکا نشان داده که اقدامات این لابی صهیونیستی در تخصیص بودجه ای ویژه تحت عنوان «کمک های خارجی به اسرائیل و مسائل سیاسی خاورمیانه» نیز اثرگذار بوده است.

کلید واژه ها: ایپک لابی صهیونیستی مصر


نظر شما :