افشاگری‌های یکی از بنیانگذاران القاعده

۰۷ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۹ کد : ۱۹۳۵۰۲۳ سرخط اخبار

موسس سازمان الجهاد مصر و یکی از همراهان بن لادن و الظواهری در گفتگو با شبکه المیادین حقایقی را در خصوص ماهیت القاعده و داعش و عملکرد آنها برای اهداف غرب و رژیم صهیونیستی فاش کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، شبکه المیادین گفتگویی را با شیخ نبیل نعیم موسس سازمان الجهاد مصر، کارشناس گروههای اسلامی و جهادی سابق که در افغانستان با ایمن الظواهری و بن لادن همراه بوده است در خصوص عملکرد القاعده و داعش ترتیب داد.

نبیل نعیم گفت: من از القاعده جدا نشدم بلکه آنها از مسیر اصلی منحرف شدند. در زمان حضور شوروی در افغانستان اجماعی میان علمای مسلمان برای جهاد در افغانستان بوجود آمد اما القاعده فعالیتهایش را به کشورهای عربی و اسلامی و قتل مسلمانان گسترش داد. در واقع آنها تکفیری شدند و این در حالی است که خداوند در قرآن آورده است که «و من یقتل مومنا متعمدا فجزاؤه جهنم خالدا فیها و غضب الله علیه و لعنه و اعد له عذابا عظیما» ( کسی که مومنی را به عمد بکشد، جزای او دوزخ است و خداوند بر او خشم می گیرد و او را لعن می کند و برای وی عذابی بزرگ، آماده می سازد).

وی افزود: برخی از اعضای القاعده مرا تکفیر کردند اما به علت آنکه یکی از رهبران و بنیانگذاران این گروه بودم مرا نکشتند.

نعیم در خصوص داعش گفت: داعش در سال 2006 بوجود آمد اما القاعده از سال 1989 آغاز به کار کرده است بنابر این داعش شاخه ای از القاعده نیست بلکه از آن پیروی می کند و به آن ایمان آورده است. ابوبکر البغدادی مزدور آمریکاست. او از ایمن الظواهری خواسته است که با او بیعت کند. البغدادی خود را صاحب حق می داند و می گوید که در پی آزادسازی عراق و سوریه است. ایمن نپذیرفت و جنگ میان آنها درگرفت. البغدادی در زندان بود که آمریکا او را آزاد کرد و 20 تا 30 میلیون دلار برای جمع آوری نیرو هزینه کرد. اولین پایگاههای آموزشی داعش در اردن بود که این پایگاهها متعلق به آمریکا بودند. سلاحها و تجهیزات در اختیار داعش هم آمریکایی هستند. زخمی های داعش برای معالجه به اسراییل برده می شوند. بر اساس اطلاعات ما 1500 نفر از نیروهای داعش و النصره در بیمارستانهای تل آویو تحت مداوا هستند.


نبیل نعیم ادامه داد: کمکهایی که در افغانستان به القاعده می شد علنی بود. پس از شکست شوروی در افغانستان، آمریکا در صدد برآمد تا عربهای افغان را از بین ببرد. از همان زمان بسیاری از آنها را دستگیر و زندانی کرد. پس از آن القاعده وارد حوادث 11 سپتامبر شد. بعد از مرگ اسامه بن لادن القاعده توسط دستگاه اطلاعاتی قطر خریداری شد. نشستی در استانبول ترکیه توسط اخوان المسلمین برگزار شد که قطر در آن اعلام کرد دو میلیارد دلار به ارتش آزاد مصر کمک می کند. مسوول این صندوق هم مسوول اخوان المسلمین در ترکیه بود. اموال القاعده پس از آن از این صندوق تامین می شد.

نبیل در ادامه در خصوص گسترش نفوذ داعش از سوریه به عراق گفت: داعش در عراق تاسیس شد و ابراهیم ابوبکر البغدادی عراقی است. بعد از آن در اردن پایگاههای آموزشی به راه انداختند و از آنجا به سوریه رفتند و با شکستی که خوردند بار دیگر به عراق بازگشتند. اما آنچه در عراق می گذزد بزرگتر از تاثیر داعش است. در عراق میان عربهای الانبار با نوری مالکی اختلافاتی وجود دارد. داعش نیاز به مدیریت توحش دارد. ابوبکر المقدسی سیاست چنگیزخانی را ارایه داده است. چنگیز خان زمانی که یک روستا را تصرف می کرد همه چیز را در آن نابود می ساخت و حتی حیوانات را سر می برید. بعد از آن روستای بعدی که می شنیدند چنگیزخان در صدد حمله است روستا را رها کرده و فرار می کردند. این همان چیزی است که داعش انجام می دهد. داعش زمانی که به سامراء حمله کرد یکهزار سنی را کشت و الان شیعیان را به قتل می رساند. این سیاست آمریکاست. کسینجر نظریه ای دارد به نام « جنگ صد ساله » که همان جنگ ایجاد شده میان اهل سنت و شیعیان است. ابومصعب الزرقاوی فردی بود که مساجد اهل سنت و شیعیان را منفجر می کرد تا جنگ طایفه ای در منطقه به راه بیندازد. این سیاست آمریکا بود. چگونه است که داعش حتی یک آمریکایی را نکشته و سر یک آمریکایی را هم نبریده است؟ داعش فقط مسلمانان را می کشد. آنها دین را نشناخته اند ولی دیگران را تکفیر می کنند. حتی ایمن الظواهری هم در مورد دین اطلاعاتی ندارد و هر زمان سوالی داشت از من می پرسید. اکنون القاعده و داعش بایکدیگر اختلاف اعتقادی ندارند بلکه اختلاف آنها سازمانی است.

مؤسس سازمان الجهاد مصر در خصوص آینده داعش گفت: هر چه جوانان به سوی تفکرات تکفیری جذب شوند داعش قوی تر می شود. در نسل چهارم جنگها کشورها نیازی به ارتشهای بزرگ ندارند بلکه اهداف خود را از طریق مزدورانشان انجام می دهند. آنها در این راه به رسانه هایی نیاز دارند که حقایق را برای مردم وارونه جلوه دهند و اموالی را برای آنها ارسال کنند. اکنون القاعده و داعش به نفع آمریکا در حال جنگ هستند. آنها با سنی و شیعه و با دولتها وارد جنگ می شوند. داعش همه مردم را کافر و خونشان را مباح می داند. کسانی که سید ما امام علی ( علیه السلام) را کشتند و (امام) حسین (علیه السلام) را سر بریدند ادعا می کردند که مسلمانند. القاعده و داعش افکار منحرف و خوارجی دارند. داعش تاکنون یک آمریکایی را نکشته و معارضانی که با ارتش بشار اسد با شدت هر چه تمام می جنگند حتی یک تیر به سوی اسراییل شلیک نکرده اند. آنها معتقدند که جنگ با مرتد بر جنگ با کافر اصلی اولویت دارد. در دیدگاه آنها حکام عرب و ارتش های عرب مرتد هستند و جنگ با آنها بر جنگ با کفار اگرچه یهودی باشند اولویت دارد. عصام حتیتو مسوول اخوان که با بشار اسد می جنگد در کجا اقامت دارد؟ در تل آویو.

احمد الجربا هم از پاریس و لندن جنگ را اداره می کند. آمریکا به داعش و النصره سلاح می دهد و بعد ادعا می کند که این سلاحها بصورت غیر قانونی به دست آنها رسیده و چنین برنامه ای در دست نبوده است.

بر اساس طرحی که در سال 1989 توسط نتانیاهو و دیک چنی تدوین شد، چهار کشور باید نابود شوند که این طرح از عراق آغاز می شود و سپس به سوریه و مصر و عربستان می رسد. مجریان این طرح گروههای تندرو در منطقه هستند. محمد مرسی فردی است که با آمریکا در ارتباط بود و از آن دستور گرفته بود که همه گروههای تندروی منطقه را پشتیبانی کند. مرسی هم با ایمن الظواهری تماس گرفت. یکی از اهداف مزدوران آمریکا یعنی داعش تضعیف ایران و وارد کردن آن به جنگ است. داعش اولین بیانیه ای که پس از مناقشه با نوری مالکی صادر کرد، گفت به سوی کربلا و نجف می آییم و عتبات مقدسه را ویران می کنیم. آنها می خواهند پای ایران را به جنگ وارد کنند. آنها می خواهند عربستان و ایران را غرق در جنگی بی نهایت کنند که در آن اموال عربستان و ایران از بین برود همانگونه که در جنگ صدام با ایران رخ داد. قرار بود اگر اخوان المسلمین در مصر قدرت گرفت و با ثبات شد، تنشها و درگیریها به مصر صادر شود و این اعتراف ضاحی خلفان رییس پلیس دبی است. هدف از این طرحها تامین امنیت اسراییل است. اسراییل رژیمی ضعیف است که برای باقی ماندن نیازمند کمک است.

نبیل نعیم در خصوص چگونگی مقابله با داعش گفت: الازهر می تواند در برابر داعش بایستد. در حدود 40 سال است که الازهر ساکت است زیرا صدای دلارهای نفتی و مفتیان سعودی بلند تر از الازهر بوده است. سلفیها در مصر هم برای مقابله با الازهر بوجود آمدند. ما نیاز به مقابله علما با داعش داریم. دولتها هم باید با فکر و امور نظامی به مقابله با داعش بروند.

کلید واژه ها: داعش القاعده مصر القاعده و داعش الظواهری الازهر اسراییل البغدادی ایمن الظواهری


( ۱ )

نظر شما :