استفاده داعش از تونل‌های صدام برای پیشروی

۱۵ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۱:۳۱ کد : ۱۹۳۶۸۱۵ سرخط اخبار

تلفات روز گذشته داعش در منطقه سنجار به مرز 300 کشته رسید اما در جبهه دیگر، منابع خبری از به کارگیری تونل های دوران رییس جمهور معدوم عراق برای نزدیک شدن به بغداد توسط این گروه تروریستی خبر می دهند.

به گزارش ایسنا مرکز اطلاع رسانی ملی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای هوایی ارتش بعد از ظهر روز سه شنبه تجمع های اعضای داعش در منطقه سنجار (120 کیلومتری غرب موصل) را هدف قرار دادند که بر اثر آن 282 تن از اعضای داعش کشته و زخمی شدند.

در همین حال مسئولان عراقی اعلام کردند که در حملات هوایی جنگنده های دولتی و در جریان درگیری ها 203 تروریست در دو استان نینوا و دیالی به هلاکت رسیده و 152 تن دیگر از اعضای داعش زخمی شده اند.

از سوی دیگر، تروریست های داعش در عراق استفاده از تونل های محرمانه که صدام آن ها را ایجاد کرده بود آغاز کردند تا به بغداد نزدیک شوند.

اعضای سازمان اطلاعات و نیروهای امنیتی عراق نسبت به حمله داعش به مناطق روستایی نزدیک به جنوب بغداد اظهار نگرانی کرده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که اعضای داعش استفاده از تونل های مخفی ایجاد شده در دوره صدام را آغاز کرده اند تا به بغداد نزدیک شده و اطلاعاتی در خصوص این مناطق کسب کنند.

در همین حال مروان شحادة، کارشناس امور گروه های مسلح در مصاحبه با رادیو سوا اعلام کرد: گروه داعش در چندین مرتبه از تصمیم خود برای ورود به بغداد از چهار محور خبر داده است.

کلید واژه ها: داعش بغداد اعضای داعش


نظر شما :