یمن در حال بررسی تعطیلی سفارت خود در تهران

۰۷ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۰:۴۱ کد : ۱۹۳۷۶۲۰ سرخط اخبار

یک روزنامه سعودی خبر داد که یمن قصد دارد فعالیت سفارت خود در تهران را به تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه الوطن عربستان از قول منابع آگاه خبر داد که «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور یمن قصد دارد سفارت این کشور در تهران را تعطیل کند.

همچنین یمن در نظر دارد تا کاردار خود از تهران را برای مشورت به صنعا فرابخواند.

آنگونه که روزنامه سعودی الوطن نوشته، عبد ربه منصور هادی از حمایت ایران از حوثی ها و دخالت در امور داخلی یمن ناراحت هستند.

اتهاماتی که عبد ربه منصور هادی مطرح کرده همان ادعاهایی که علی عبدالله صالح رئیس جمهور برکنار شده یمن علیه ایران و حوثی ها مطرح می کرد.

صنعا درحالی ایران را متهم به دخالت در امور داخلی و حمایت از اقلیت حوثی ها می کند که اعتراضات ضد دولتی از هفته گذشته در این کشور شروع شده و برخلاف ادعای مقامات یمنی این اعتراضات تنها محدود به حوثی ها نیست و دیگر گروه های سیاسی نیز در این اعتراضات حضور دارند ولی مقامات صنعا تلاش دارند با طایفه ای و مذهبی نشان دادن اعتراضات حمایت عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس را برای سرکوب اعتراضات جلب کند.

معترضان یمنی تاکید دارند که دولت این کشور به ریاست عبد ربه منصور هادی که در یک انتخاب فرمایشی و بدون رقیب با کمک عربستان و امارات متحده عربی به قدرت رسیده نتوانسته خواست های مد نظر آنها برای بهبود شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فراهم کند.

کلید واژه ها: ربه منصور حوثی ها


نظر شما :