نشست بی‌نتیجه دولت یمن با حوثی‌ها

۲۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۰ کد : ۱۹۳۸۲۱۴ سرخط اخبار

یک منبع دیپلمات در سازمان ملل اعلام کرد که مذاکرات میان مسئولان یمنی با حوثی ها بدون دستیابی به نتایجی متوقف شده است. در همین حال، رئیس جمهوری یمن با مشاوران خود نشستی را برگزار کرد تا نحوه برخورد با حوثی ها را بعد از توقف مذاکرات مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، این منبع خاطرنشان کرد، دو طرف به توافق نهایی و فراگیری در خصوص مسائل مطرح شده و راه حلی برای بحران کنونی دست نیافتند.

پیشتر این احتمال می رفت که توافق نهایی میان مسئولان یمنی با حوثی ها در خصوص تشکیل دولت جدید و کاهش قیمت فرآورده های نفتی و پایان تحصن ها در صنعاء به دست آید.

وی افزود: توافق شد تا دور جدید مذاکرات میان دو طرف با نظارت مستقیم جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به یمن ظرف دو روز آتی برگزار شود.

این منبع عنوان داشت: مسائل مورد اختلاف میان مسئولان یمنی با حوثی ها زیاد است و هیات های مذاکره کننده دو طرف نتوانستند به توافقی در خصوص معرفی نخست وزیر، تشکیل دولت جدید، تقسیم پست های وزارتی و کاهش قیمت فرآورده های نفتی دست یابند.

وی افزود: اختلافاتی در مورد زمان جمع کردن چادرهای تحصن کنندگان و خروج حوثی ها از صنعاء و اطراف آن وجود دارد و در خصوص پایان درگیری ها در استان الجوف و خروج حوثی ها از استان عمران و تحویل آن به نظام حاصل توافق شده است.

پیشتر منابع در مصاحبه با الجزیره اعلام کرده بودند که مذاکرات به خوبی در جریان است و به مراحل نهایی خود رسیده است.

در همین حال، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن نشستی را با مشاوران خود جهت بررسی نحوه برخورد با حوثی ها پس از توقف مذاکرات برگزار کرد.

همزمان، کمیته مسئول مذاکرات با حوثی ها نیز به تماس های خود با این گروه ادامه می دهد.

از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره گزارش داد که هزاران تن دیگر در حمایت از نظام یمن در تعز واقع در مرکز این کشور تجمع کردند. در شهرهای دیگر یمن نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد که شرکت کنندگان در آن خواهان پایان تحصن حوثی ها شدند.

کلید واژه ها: حوثی ها


نظر شما :