انتقاد ظریف از سیاست‌های‌مقابله باداعش

۲۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۴ کد : ۱۹۳۸۵۵۶ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با وزیر امور خارجه اسپانیا ضمن انتقاد از سیاست دوگانه امریکا در برخورد با مقوله تروریسم و گروههای تروریستی فعال در سوریه و عراق گفت: امریکا وغرب با ادامه سیاستهای گذشته خود قادر به حل مساله تروریسم نخواهند بود.

 «خوزه مانوئل گارسیا مارگالو» وزیر امور خارجه اسپانیا عصر جمعه به وقت محلی - بامداد شنبه به وقت ایران- با حضور در محل اقامت «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک با وی دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار، طرفین در خصوص روند مذاکرات هسته ای، تحولات منطقه ای، ضرورت جدیت در مبارزه با تروریسم و روابط دو جانبه تبادل نظر کردند.

ظریف در این دیدار گفت: نمی توان با تروریستها در سوریه مبارزه کرد و بطور همزمان درجهت تضعیف دولت مرکزی آن کشور تلاش ورزید.

وی افزود: امریکاییها طی چهار ماه فعالیتهای وحشیانه داعش در عراق هیچگونه اقدام موثری درجهت مقابله مؤثر با آنان از جمله قطع کمکهای مستقیم و غیر مستقیم به آنها نکردند.

**مادرید آماده کمک به ایران برای حل مشکلات سوریه و عراق است

وزیر خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با اشاره به نگرانیهای مشترک منطقه ای اظهار داشت: مادرید آمادگی دارد تا از ظرفیت خود و با استفاده از رایزنیهای سیاسی با کشورهای منطقه و ایران به یافتن راه حل مناسبی جهت حل و فصل مشکلات جاری بویژه در سوریه و عراق کمک کند.

وی با تمجید از نقش موثر منطقه ای ایران ، عدم دعوت از کشورمان برای حضور در اجلاس اخیر پاریس را نادرست خواند.

گارسیا مارگالو همچنین با تاکید بر دعوت خود از وزیر خارجه کشورمان برای انجام سفر به اسپانیا، این سفر را گام مهمی در توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف دانست .

کلید واژه ها: اسپانیا


نظر شما :