تشکر رهبر حوثی‌ها از ارتش و قبایل یمن

۰۲ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۵ کد : ۱۹۳۸۷۷۸ سرخط اخبار

رهبر حوثی ها (که خود را انصارالله نامیده است) ضمن قدردانی از ارتش و قبایل این کشور به دلیل حمایت از این گروه اعلام کرد: انقلاب اصول مشارکت را محکم کرد و پیروزی آن در توافقنامه ای نهفته است که دستاوردی برای تمامی یمنی ها است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عبدالملک حوثی، رهبر حوثی ها در یمن از ارتش و قبایل به خاطر حمایت از اقدامات گروه حوثی علیه دولت یمن قدردانی کرد.

وی گفت: یمن در حال حاضر ساختاری برای دولتی در اختیار دارد که دولت مشارکتی و دولتی با لیاقت است. انقلابیون دستاورد پیروزی برای تمامی مردم یمن و تمامی اقشار آن را محقق کرده اند و این انقلاب های موفقیت آمیز خیر و خوبی را برای تمامی مردم یمن به ارمغان می آورد و هیچ گروه یا طائفه ای را کنار نمی گذارد.

رهبر حوثی ها گفت: توافقنامه ما با دولت یمن مبتنی بر تغییر دولتی است که تمامی مردم خواهان سرنگونی آن هستند چرا که همواره دست به سهمیه بندی پست ها زده و تنها منابع برخی گروه ها را محقق کرده است برای همین باید دولتی مشارکتی تشکیل شود که خواسته های مردم را برآورده کند.

وی افزود: با این روش مردم یمن می توانند براساس این اصول برای ساخت آینده خود تلاش کنند و این آینده تصمیم، عزم و اراده و صبر و جدیت تمامی یمن ها را می طلبد.

رهبر حوثی ها تاکید کرد: مردم یمن در حال حاضر از موانع سختی عبور کرده اند. در حال حاضر فساد اولین چالش مقابل دولت جدید است و فاسدان در جامعه کسانی هستند که معتقدند از انقلاب ما و از توافقنامه جدید آسیب می بینند و کسانی هستند که مشارکت را قبول نمی کنند. در واقع انقلاب ما یکی از مهمترین موانع در مقابل دولت یمن را برداشت و این اقدام با سرنگونی برخی مراکز نفوذ است که با برخی گروه های خارجی توطئه می کنند.

وی تصریح کرد: انقلاب اصول مشارکت را محکم کرد و پیروزی آن در ساختار توافقنامه ای است که دستاوردی برای تمامی یمنی ها به حساب می آید.

وی ضمن تاکید بر لزوم و ایجاد طرحی برای حل مساله یمن جنوبی گفت: مردم یمن پیروز شدند چرا که برای تحقق خواسته های مشروع دست به انقلاب زدند.

وی گفت: انقلاب، اراده مردمی تمامی یمنی ها برای تشکیل کشور جدید را نشان داد و پیروزی این انقلاب به تمامی کسانی برمی گردد که با تظاهرات، حمایت مالی یا تبلیغات به ما کمک کردند. همچنین این پیروزی به خاطر تلاش مردمی و نقش مثبت ارتش به خاطر مخالفت با اجرای برخی جنایت ها در حق تظاهرکنندگان بود.

وی ضمن هشدار نسبت به هرگونه توطئه ای که موسسه نظامی در مأرب و البیضاء را تهدید کند، تاکید کرد: از دستاوردهای انقلاب این است که مانع بزرگی مثل گردان الاحمر که نماینده فساد است را از سر راه برداشت. مردم یمن در آغاز راه هستند و چالش ها همچنان پا برجاست و جنگ علیه فساد همچنان ادامه دارد.

حوثی هشدار داد که اوضاع پس از انقلاب سخت تر از گذشته نخواهد بود چرا که همچنان برخی چالش ها در کشور وجود دارد.

وی گفت: مرحله کنونی مرحله ای برای بازسازی کشور است و تلاش تمامی گروه ها را برای مقابله با خطر القاعده می طلبد. برای همین من از حزب الاصلاح می خواهم که به خاطر برقراری صلح و امنیت در چارچوب مشارکت ملی با ما همکاری کند.

وی با بیان اینکه تنها مردم یمن می توانند مشکلات خود را حل کنند، گفت: اجرای توافقنامه ممکن است از مشکلات ما بکاهد اما نباید مردم از حقیقت اوضاع سیاسی و وظیفه خود غافل شوند.

کلید واژه ها: مردم یمن حوثی ها


نظر شما :