سومین روز تحولات امنیتی شمال لبنان

۰۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۵ کد : ۱۹۴۰۰۹۵ سرخط اخبار

ارتش لبنان در عملیاتی موفق شد یکی از نظامیان ربوده شده در شهر «طرابلس» را از چنگ افراد مسلح آزاد کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شعبه اطلاعات ارتش لبنان طی عملیاتی موفق شد «طنوس نعمه» از نظامیان این کشور را از چنگ افراد مسلح آزاد کند.

تروریست های فعال در شهر طرابلس واقع در شمال لبنان روز یکشنبه نعمه را در منطقه «باب التبانه» ربوده بودند. برخی از رسانه های مخالف ارتش لبنان شایعه جدایی نعمه از این نهاد نظامی و پیوستنش به گروهک های مسلح را منتشر کرده بودند که بسرعت از سوی ارتش تکذیب شد.

به گزارش وبگاه خبری «العهد»، نیروهای ارتش لبنان صبح امروز عملیات ورود به منطقه «باب التبانه» را آغاز کردند. این عملیات زمانی آغاز شد که تقریبا 70% ساکنان این منطقه، آن را ترک کردند. گروه هایی از افراد مسلح در این منطقه سنگر گرفته بودند.

ارتش لبنان: آتش بسی با افراد مسلح نخواهد بود

از طرفی فرماندهی ارتش لبنان به حدس و گمان هایی که درباره موضوع برقراری آتش بس منتشر شده بود، پایان داد و با بیان اینکه «نسبت به پایان دادن به وضعیت غیر عادی در طرابلس اصرار داریم»، تاکید کرد که هر آنچه درباره آتش بس منتشر شده نادرست بوده و آتش بسی در کار نخواهد بود.

گزارش وبگاه خبری «النشره» حاکی است که ارتش لبنان تاکید کرد که عملیات نظامی در طرابلس ادامه دارد.

برقراری آرامش در طرابلس

خبرنگار تلویزیون «ام تی وی» لبنان در گزارشی اعلام کرد که شهر طرابلس در آرامش نسبی به سر می رود و نیروهای ارتش وارد همه محورهای درگیری (روز گذشته) شدند.

روزنامه الاخبار نیز به نقل از یک منبع اسلام گرا در طرابلس نوشت که تحولات شمال لبنان توسط «ابو مالک التلی» از سرکردگان جبهه النصره فرماندهی می شود. پیش از این برخی از رسانه ها دو جوان تندروی اهل سنت به نام شادی الموی و اسامه منصور را عامل حوادث امنیتی در طرابلس اعلام کرده بود.

کلید واژه ها: ارتش لبنان طرابلس


نظر شما :