النهضه شکست را پذیرفت

۰۷ آبان ۱۳۹۳ | ۱۷:۴۶ کد : ۱۹۴۰۲۱۲ سرخط اخبار

س از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی تونس، حزب النهضه پیروزی حزب ندای تونس را پذیرفت.

به گزارش شبکه العالم، جنبش النهضه در تونس به ریاست راشد الغنوشی پیروزی حزب رقیب و سکولار ندای تونس را در انتخابات پارلمانی پذیرفت و خواستار تشکیل دولت وحدت ملی شد.

برآیند انتخابات پارلمانی در این کشور تشکیل اولین پارلمان و دولت در تونس از زمان سرنگونی رژیم زین العابدین بن علی خواهد بود. پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات، سران حزب النهضه بر ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی در چارچوب توافق و گفتگو تاکید کردند.

راشد الغنوشی رئیس حزب النهضه سه شنبه در این خصوص گفت: حزب النهضه چه در جایگاه اول باشد یا جایگاه دیگر، تونس نیازمند دولت وفاق ملی است. این سیاست کشور ما را در فرو رفتن در بحرانی که کشورهای «بهار عربی» با آن مواجهند، نجات داد. از این رو، کشور نیازمند حکومت وفاق ملی و مشارکتی است.

حزب ندای تونس پس از این پیروزی، تصمیم گیری در خصوص ساختار دولت آینده را به تعویق انداخت و بر ضرورت انتخابات ریاست جمهوری در 23 نوامبر آینده تاکید کرد.

"عبدالعزیز القطی" از سران این حزب به خبرنگار العالم گفت: درباره تشکیل هر گونه ائتلافی فقط باید پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری صبحت کرد و ما در عین حال رفتارها و مواضع احزاب دیگر را زیر نظر داریم.

به طور کلی، مردم تونس نتایج انتخابات را پذیرفته اند و امیدوارند نتیجه انتخابات باعث ایجاد فضایی جدید و دموکراتیک درکشورشان باشد. در عین حال، مشغله های روزانه مردم مانند مسائل اقتصادی و اجتماعی برای آنها بیشتر اهمیت دارد.

کلید واژه ها: تونس النهضه حزب النهضه


نظر شما :