جان کری: وارد مرحله حساس مذاکرات شده‌ایم

۲۷ آبان ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۰ کد : ۱۹۴۰۹۳۲ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: در حال ورود به مرحله ای حساس در مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای ایران هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از شینهوا، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که قرار است در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 به اروپا سفر کند روز دوشنبه در واشنگتن پیش از سفرش به لندن، گفت: واضح است که ما در حال ورود به مرحله ای حساس در مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای ایران هستیم.

وی افزود: و من در مرحله مناسب به وین خواهم رفت.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا نیز ضمن تأیید سفر جان کری به وین طی هفته جاری گفت که هنوز تصمیمی درباره زمان این سفر اتخاذ نشده است.

همچنین یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود روز دوشنبه اظهار امیدواری کرد که مذاکرات هسته ای طی هفته جاری به نتیجه برسد.

این مقام ارشد آمریکایی تصریح کرد: ما در این مذاکرات در یک مقطع بسیار سخت قرار داریم. ما معتقدیم که تصمیمات سخت فقط در پایان گرفته خواهد شد.

مذاکره کنندگان ایران و گروه 1+5 شامل پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بعلاوه آلمان قرار است روز سه شنبه (امروز) رایزنی های هسته ای خود را در پایتخت اتریش از سر گیرند. این کشورها تنها کمتر از یک هفته تا پایان ضرب الأجل 24 نوامبر فرصت دارند تا در خصوص محدودیت برنامه هسته ای ایران و چگونگی لغو تحریم های بین المللی علیه این کشور به راه حل نهایی دست پیدا کنند.

کلید واژه ها: برنامه هسته اي ايران برنامه هسته ای ایران مذاکرات


نظر شما :