القاعده یمن، فرانسه را تهدید کرد

۲۰ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۱۸ کد : ۱۹۴۲۸۹۶ سرخط اخبار
یک مقام ارشد شاخه القاعده در یمن، فرانسه را تهدید کرد که به دنبال کشتار مجله شارلی ابدو و یک سوپرمارکت در پاریس منتظر حملات تازه باشد.
 
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، گروه شنود سایت در امریکا که پایگاههای اینترنتی گروه ها را زیر نظر دارد روز جمعه از حارث النظاری رهبر القاعده یمن نقل کرد که در یک نوار ویدئویی گفته است: «برای شما بهتر است که دست از تعرض علیه مسلمانان بردارید تا شاید بتوانید در امنیت زندگی کنید. درصورت امتناع از این کار و راه انداختن جنگ علیه مسلمانان باید منتظر مژدگانی باشید.»
 
وی از پذیرش مسئولیت سه روز خونریزی در فرانسه که 17 کشته برجای گذاشت خودداری کرد. ولی به گفته منابع امنیتی یمن و یک همکلاسی مظنون حمله به مجله فکاهی شارلی ابدو ، این مهاجم در یمن تحصیل کرده و در اردوگاه های آموزشی حضور یافته بود.
 
این مقام جنبش القاعده در شبه جزیره عرب گفت: برخی از فرزندان فرانسه به پیامبر مسلمانان بی احترامی کرده و لذا گروهی از سربازان مومن و معتقد به آنان تاختند و به آنان درس احترام و محدودیت آزادی بیان را آموختند. 
 
نیروهای زبده فرانسه روز جمعه در حمله به دو محل گروگانگیری دو برادری را که در قتل عام شارلی ابدو دست داشتند و همچنین یک همدست آنها را که در یک سوپرمارکت مبادرت به گروگانگیری کرده بود، کشتند.
 
از روز چهارشنبه تا روز جمعه در پی حمله به نشریه شارلی ابدو و دو گروگانگیری 17 نفر کشته شدند.

کلید واژه ها: شارلی ابدو


نظر شما :