پوتین متحد مدودف را برکنار کرد

۲۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۳:۰۹ کد : ۱۹۴۴۳۹۸ سرخط اخبار
بر اساس بیانیه کاخ کرملین، رئیس جمهوری روسیه رسما یکی از 10 مشاور خود را که رابطه نزدیکی با دیمیتری مدودف دارد، برکنار کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته مجله نیوزویک، کاخ کرملین یک روز پیش از اعلام رسمی خبر برکناری "سرگئی دوبیک"، مشاور 52 ساله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت که احتمال اخراج وی وجود دارد و سرانجام بیانیه رسمی این خبر را تایید کرد.

هنوز هیچ دلیلی برای اخراج دوبیک اعلام نشده و روزنامه ودوموستی گزارش داد که دوبیک یکی از افراد نزدیک به دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در زمان ریاست جمهوری وی بین سال های 2008 تا 2012 بوده و مقام های کرملین درباره اخراج وی اظهارنظری نکرده اند.

سرگئی دوبیک که متولد روسیه است، از مدت ها پیش در مشاغل دولتی حضور داشته و کارش را با آغاز دوران ریاست جمهوری پوتین در سال 2001 شروع کرد و سمت های ارشد بسیاری را عهده دار بود و مشاور رئیس جمهوری وقت نیز شد. در سال 2009 پس از اینکه دیمیتری مدودف به عنوان رئیس جمهوری روسیه انتخاب شد، دوبیک به مقام رئیس دفتر مدودف شد و سال 2010 در کمیسیون ضد فساد مقام بالایی را عهده دار شد.

بر اساس گزارش ودوموستی، "اولگ پلوهوی"، از کارکنان نزدیک به پوتین جای سرگئی دوبیک را گرفت و این در حالی است که خبرگزاری دولتی ایتارتاس گزارش داده که پوتین هیچ گزینه ای را برای جایگزینی دوبیک در دست ندارد و قرار است رئیس جمهوری روسیه به جای 10 مشاور کار خود را با 9 مشاور ادامه دهد.

به گفته خبرنگار نیوزویک، اخراج سرگئی دوبیک بخشی از اختلاف بزرگتر میان حامیان محافظه کار ولادیمیر پوتین از جمله "ایگون سچین" است که رابطه چندان خوبی با مدودف ندارد. ایگون سچین حلقه ای را در داخل کرملین تشکیل داده که چندان از نخست وزیر روسیه راضی نیستند و هر کاری انجام می دهند تا دوستان وی را از دولت بیرون کنند.
 

کلید واژه ها: دوبیک مدودف رئیس جمهوری روسیه کرملین


( ۱ )

نظر شما :