افتتاح ساختمان جدید سفارت ایران در بلاروس +عکس

۲۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۲ کد : ۱۹۴۴۴۱۷ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان در مراسمی رسمی با حضور سفرای خارجی مقیم مینسک، ساختمان جدید سفارت ایران در بلاروس را افتتاح کرد.

به گزارش مهر، محمد جواد ظریف عصر روز گذشته و در آخرین برنامه کاری خود در سفر یک روزه به مینسک (پایتخت بلاروس)، در مراسمی ساختمان جدید سفارت جدید جمهوری اسلامی ایران در بلاروس را افتتاح کرد.

ظریف طی سخنانی با ابراز خرسندی از حضور وزیر امور خارجه بلاروس و سفرای کشورهای خارجی در مراسم افتتاح سفارت ایران، گفت: این سفارتخانه نمادی از روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس است که در گذشته روابط بسیار خوبی داشته اند و در آینده نیز روابط آنها گسترده تر و مفیدتر برای مردم منطقه و توسعه صلح و ثبات منطقه خواهد شد.

افتتاح ساختمان جدید سفارت ایران در بلاروس

وی افزود: ما در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی روابط خوبی با بلاروس داریم و امروز توافق کردیم که این روابط را با سفر رئیس جمهور بلاروس به تهران که در آینده نزدیک روی خواهد داد، توسعه و تعمیق بدهیم.

وزیر امورخارجه، سیاست جمهوری اسلامی ایران را روابط دوستانه و تعامل سازنده با همه کشورهای جهان توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران دست همکاری و رابطه سازنده و مفید را به سوی همه کشورهای جهان دراز می کند.

بنابراین گزارش، در مراسم افتتاح رسمی ساختمان جدید جمهوری اسلامی ایران در مینسک، وزیر امورخارجه کشور بلاروس و سفرای کشورهای خارجی مقیم جمهوری بلاروس نیز حضور داشتند.

کلید واژه ها: بلاروس


نظر شما :