ادعای نتانیاهو درمورد اطلاعاتش از مذاکرات

۳۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۹ کد : ۱۹۴۴۴۵۴ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر خلاف گزارش های منتشر شده از سوی منابع اسرائیلی و آمریکایی، تائید کرد که تل آویو به اندازه ایران از جزئیات پیشنهادات مطرح شده در مذاکرات هسته ای، مطلع است.

به گزارش فارس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت به همان اندازه که ایران از جزئیات مذاکرات هسته ای اطلاع دارد، اسرائیل نیز مطلع است.

این در حالی است که پیش از این رسانه های اسرائیلی و آمریکایی به نقل از منابع آگاه مدعی شده بودند که دولت آمریکا از بیم لو رفتن جزئیات حساس گفت وگوهای هسته ای و تضعیف شانس رسیدن به توافق، کمتر از گذشته اطلاعات مربوط به مذاکرات را در اختیار تل آویو قرار می دهد. (جزئیات بیشتر)

نتانیاهو که امروز در دیدار با «دیوید پردو» سناتور جمهوری خواه که به فلسطین اشغالی سفر کرده، صحبت می کرد، به بهانه تسلیت به مصری ها به مناسبت اعدام 21 تبعه این کشور توسط داعش، گفت: «در حالی که داعش بی گناهان را سلاخی می کند، جمهوری اسلامی هم به نحوی خستگی ناپذیر با اعلام هدف نابودی اسرائیل، رسیدن به سلاح هسته ای را دنبال می کند.»

وی افزود: «تازه ترین پیشنهاد 1+5، ایران را متوقف نخواهد کرد. ایرانی ها قطعا جزئیات این پیشنهاد را می دانند و اسرائیل هم همین طور.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: «زمانی که می گوئیم پیشنهاد کنونی به یک توافق بد، یک توافق خطرناک منجر می شود، می دانیم داریم در مورد چه صحبت می کنیم.»

نتانیاهو همچنین خطاب به منتقدانش، گفت: «من آماده ام تا استدلال کسانی را که تفکری که نظری متفاوت دارند، بشنوم، اما امیدوارم که آن ها هم حاضر به شنیدن استدلال های ما باشند.»

تازه ترین دور از مذاکرات هسته ای اوایل ماه جاری در حالی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ و در قالب دیدارهای دوجانبه وزرا صورت گرفت که طرفین برای رسیدن به توافق نهایی، تا 9 تیر ماه سال آینده زمان دارند. با این حال مقامات غربی اوایل فروردین را زمان رسیدن به توافقی بر سر چارچوب سیاسی تعیین کرده اند.
 


نظر شما :