عمرو موسی:

سخن از تأسیس امپراطوری ایرانی توهین به اعراب است!

۱۰ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۲:۵۸ کد : ۱۹۴۵۸۴۸ سرخط اخبار

رسانه های مصری همزمان با تجاوز عربستان به خاک یمن موجی رسانه ای علیه ایران و شیعیان ایجاد کرده اند.

به گزارش فارس، بعد از تجاوز اخیر عربستان به خاک یمن به بهانه حمایت از مشروعیت رئیس جمهور مستعفی این کشور موج رسانه ای ضد ایرانی در رسانه های مصری قوت گرفته است.

در همین راستا روزنامه «الیوم السابع»، که از حامیان سر سخت «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور به شمار می رود در سر مقاله روز دوشنبه (امروز) با عنوان «شیعیان در راه اند» تلاش کرده ایران را به آنچه «توطئه ایران علیه اعراب منطقه» توصیف کرده متهم کند.

الیوم السابع مدعی است ایران با سوء استفاده از شیعیان عرب کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی شیعیان کشورهای عربی به دنبال گسترش نفوذ خود در کشورهای عربی است.

از سوی دیگر روزنامه «المصری الیوم»، که این روزنامه نیز به حمایت از سیاست های دولت السیسی معروف است گزارش داده که «عمرو موسی» دبیر کل پیشین اتحادیه عرب و از سیاست مداران مصری در پایان نشست اتحادیه عرب در شرم الشیخ مصر، در جمع خبرنگاران تأکید کرده که نشست اخیر سران اتحادیه عرب همزمان با اتفاقات مهم منطقه ای صورت گرفته است، که می تواند آینده خاورمیانه را ترسیم کند.

وی همچنین اظهارات اخیر درباره سیطره ایران بر چهار پایتخت عربی را تأسف بار خوانده و گفت که این اظهارات برای اعراب توهین آمیز است و از امکان برخوردهایی در آینده خبر می دهد.

عمرو موسی مدعی شد که برخی نگرانی ها درباره احتمال وجود سیاستی هماهنگ شده با غرب در منطقه وجود دارد که در پی آن اعراب نقشی در رهبری خاورمیانه نداشته باشند و افزود: این سیاست موفقیت آمیز نخواهد بود و به بحران های تازه ای در منطقه منجر خواهد شد.

این در حالی است که «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیرش بعد از تجاوز اعراب به یمن گفته بود که ایران هیچ زمانی بر ما هیچ موضوعی را دیکته نکرده و این کشور [ایران] امپراتوری نیست، بلکه کشوری اسلامی است و از این روست که به کمک لبنان، سوریه، عراق و یمن شتافته، بدون اینکه چیزی بخواهد یا موضعی را تحمیل کند.

از سوی دیگر گروهی موسوم به «فرزندان صحابه و آل بیت» خواستار قطع برنامه های شبکه های متعلق به شیعیان بر ماهواره شد.

«ناصر رضوان» موسس این گروه از «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر خواسته پخش شبکه های ایرانی و عراقی را که علیه اقدام نظامی عربستان با مشارکت مصر  به یمن، برنامه پخش می کنند قطع کند.

مصر که با اقتصادی ضعیف و وضعیت امنیتی متزلزل به یکی از کشورهای تحت حمایت عربستان سعودی بدل شده در طول 18 ماه گذشته 8 میلیارد دلار کمک مالی از ریاض دریافت کرده که بخشی از آن در قالب سرمایه گذاری به این کشور داده شده است.

کلید واژه ها: اعراب شیعیان


( ۲ )

نظر شما :