اس 300 کی به ایران تحویل می شود؟

۲۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۱:۱۸ کد : ۱۹۴۶۴۷۲ سرخط اخبار
رسانه های روسی به نقل از دبیر شورای عالی امنیت ملی از احتمال تحویل سامانه موشکی اس-۳۰۰ روسیه به ایران در سال ۲۰۱۵ خبر دادند.

به گزارش تسنیم علی شمخانی دبیر و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی از احتمال تحویل سامانه موشکی اس-300 روسیه به ایران در سال 2015 خبر داد.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از علی شمخانی اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی اس -300 روسیه به ایران می تواند در سال 2015 انجام شود.

شمخانی در جریان یک کنفرانس امنیتی در مسکو گفت: امیدوارم سیستم دفاع موشکی تا پایان سال تحویل داده شود و بالطبع به محض تحویل این سیستم به ایران پرونده حقوقی بازپس گرفته خواهد شد.

پیش از این "دمیتری پسکوف" سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفته بود که تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران هر لحظه می تواند اتفاق بیفتد.

وی همچنین گفته بود که اظهارات "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه درباره تحویل احتمالی سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران "کاملاً موضع کرملین را منعکس کرده است".

وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه ای درباره لغو ممنوعیت تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران اظهار نظر کرده و گفته بود که تحریم داوطلبانه علیه تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران دیگر ضرورتی ندارد.

کلید واژه ها: سامانه دفاع موشکی اس-300 سامانه دفاع موشکی اس-300 دفاع موشکی اس-300


( ۱ )

نظر شما :