مرسی به 20 سال زندان محکوم شد

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۳ کد : ۱۹۴۶۷۸۶ سرخط اخبار
دادگاه مصر امروز سه شنبه محمد مرسی نخستین رییس جمهوری این کشور پس از سقوط حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر را به 20 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مقامات دادگاه مصر اعلام کردند که این حکم فقط برای قتل تظاهرات کنندگان مقابل کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه قاهره است.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه نیز دقایقی قبل از این حکم گزارش داد که این احتمال وجود دارد دادگاه مصر حکم اعدام برای محمد مرسی صادر کند زیرا وی متهم به کشتار دهها تن از تظاهرکنندگان مخالف وی است.

بنابر این گزارش، محمد مرسی در ژوئیه سال 2013 میلادی توسط عبدالفتاح السیسی رییس جمهور کنونی مصر بازداشت و به زندان انداخته شد.

مرسی با اتهاماتی درخصوص قتل تظاهرکنندگان جلوی کاخ ریاست جمهوری در دسامبر سال 2012 میلادی روبرو است. این پرونده به "پرونده کاخ الاتحادیه" مشهور شده است.

مرسی به همراه 14 نفر دیگر محاکمه می شود که محاکمه 7 نفر از آنها غیابی است. در بین متهمان شماری از اعضای بارز گروه اخوان المسلمین مصر حضور دارند که خود مرسی وابسته به این گروه است.

در جریان درگیری بین طرفداران مرسی و مخالفانش مقابل کاخ ریاست جمهوری در سال 2012 میلادی در قاهره، 11 نفر کشته شدند اما این پرونده در ارتباط با کشته شدن یک روزنامه نگار و دو نفر از مخالفان مرسی است.

در همین حال، گروه اخوان المسلمین در بیانیه ای محاکمه مرسی و سایر اعضای این گروه را محکوم، و دولت "عبدالفتاح اسیسی" را به سوء استفاده از نهاد قضایی این کشور متهم کرد. اخوان المسلمین هشدار داد که این اقدمات سیسی ممکن است کشور را عملا وارد یک تونل تنگ و تاریک کند.

گروه اخوان المسلمین که پس از برکناری مرسی در فهرست گروههای تروریستی دولت مصر قرار گرفته است، از مردم خواست تا برای دفاع از مرسی به خیابانها بیایند.

کلید واژه ها: مرسی مصر اخوان المسلمین


نظر شما :