رایزنی آمریکا با ایران درباره یمن

۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۵۹ کد : ۱۹۴۶۹۲۹ سرخط اخبار
وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی درباره بحران یمن گفت که واشنگتن برای حل بحران این کشور با ایران از مسیر دیپلماتیک در تماس است.

به گزارش خبرگزاری فارس، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز جمعه با استقبال از بازگشت کشتی های ایرانی از نزدیکی آب های یمن، گفت واشنگتن برای حل بحران، از طریق دیپلماتیک با ایران در تماس است.

در حالی که رسانه ها از تماس تلفنی جان کری با محمدجواد ظریف درباره یمن خبر دادند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جمعه (دیروز) گفت نمی تواند تماس تلفنی بین وزرای خارجه آمریکا و ایران را تأیید کند وی البته تصریح کرد مقامات آمریکایی راه های مختلفی برای تماس با طرف ایرانی دارند

خبرنگاری از وزیر دفاع آمریکا درباره این ادعا که کشتی های ایرانی از حرکت به سمت یمن برگشتند، پرسید که اشتون کارتر گفت: «من قاطعانه این را تکرار می کنم که کشتیها(کشتیهای ایرانی) برگشتند. این یک اتفاق خوب است چون به کاهش تنش ها کمک می کند و این چیزی است که ما تلاش می کنیم به همه طرفها مطرح کنیم که بهترین مسیر است و این طرف ها شامل ایرانیها هم می شود».

به گزارش وزارت دفاع آمریکا، کارتر افزود: «ما با آنها از طریق کانالهای دیپلماتیک در تماس هستیم و از آنها شبیه به همه دیگر طرف ها خواسته ایم که که بیایید کاهش تنش ها را صورت دهیم و ما به این کار ادامه می دهیم».

وزیر دفاع آمریکا با دفاع از تجاوز نظامی عربستان سعودی به مردم یمن گفت: «ما همچنین از سعودی ها در دفاع از سرزمینشان حمایت می کنیم».

خبرنگاری از وزیر دفاع آمریکا پرسید: «آیا شما فکر می کنید این تحرکات کشتیها(کشتیهای آمریکایی) و نیروی دریایی(واشنگتن) در منطقه به تصمیم ایرانی ها(ادعای بازگشت کشتی های ایرانی) کمک کرد؟».

وزیر دفاع دولت اوباما اینطور پاسخ داد: «من این را نمی توانم بگویم. به خاطر داشته باشید ما کشتیهایمان را به دلایل بسیاری در آنجا داریم و و ترانزیت و نقل و انتقالات دریایی به صورت روزمره به سمت شاخ آفریقا را انجام می دهیم. ناوهواپیمابر مورد سوال شما ماموریتهای دیگری از قبیل جنگ با داعش دارد و من نمی توانم بگویم و من نمی دانم دلیل آن چه بود ولی دوباره می گویم این نشانه خوبی است چون باعث کاهش تنشها می شود».
 

کلید واژه ها: وزیر دفاع آمریکا


نظر شما :