بررسی شکایت از سفیر ایران در برزیل

۲۹ تیر ۱۳۹۴ | ۲۲:۳۱ کد : ۱۹۵۰۲۳۷ سرخط اخبار
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر موضوعات شکایت از سفارتخانه ها در زمینه سهل انگاری در حقوق اتباع ایرانی است، گفت: از سفیر ایران در برزیل به دلیل تخلفات مالی و اداری شکایتی ارسال شده است.

مصطفی افضلی فرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی تخلف و ضعف عملکردی سفارتخانه ها در کمیسیون اصل 90 مجلس، گفت: رسیدگی به پرونده عملکرد سفارتخانه ها از جمله وظایف ذاتی کمیسیون اصل 90 است، این موضوع به طور خاص در کمیته سیاسی این کمیسیون بررسی می شود.

نماینده مردم اردبیل،نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پرونده بر اساس شکایت های واصله از برخی سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضعف عملکرد سفیر در زمینه صیانت از حقوق اتباع ایران، تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون الزام دولت بر صیانت از حقوق اتباع آسیب دیده، کمیسیون نظارتی مجلس، ذربین خود را روی عملکرد سفارتخانه ها گرفته است.

این عضو کمیسیون اصل 90 نمونه ای از طرح شکایت ازسفارتخانه ها را عنوان کرد و توضیح داد: از سفیر ایران در برزیل  شکایتی به کمیسیون اصل 90 رسید. این شکایت از سوی اتحادیه دوستی میان دوکشور به دست ما رسید. آنها مواردی از تخلفات را گزارش کردند که قرار است موارد با حضور معاون کنسولی وزارت خارجه بررسی شود.

وی با بیان اینکه پرونده سفیر ایران در برزیل در جلسه ای بررسی خواهد شد، ادامه داد: بر اساس شکایت واصله تخلف سفیر ایران در برزیل در خصوص موضوعات اداری و مالی است. بعد از بررسی جزییات در صورت  اثبات تخلف ، جزییات آن رسانه ای خواهد شد.

افضلی فرد افزود: علاوه بر شکایت از سفیر ایران در برزیل، شکایت هایی در خصوص ضعف عملکردی سفارتخانه های ایران در کشورهای آمریکا، کانادا، ترکیه، مالزی، قرقیزستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان ، عراق و برخی کشورهای دیگر به کمیسیون اصل 90 ارسال شده است.

نماینده مردم اردبیل عنوان کرد: اکثر شکایت ها در خصوص ضعف عملکردی در زمینه حقوق اتباع ایرانی است که تصمیم داریم ابتدا این مسائل را از داخل ایران رصد کنیم.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس بررسی شکایت های واصله با مسئولان مربوطه در دستگاه اجرایی، در صورت نیاز به برخی کشورهایی که تخلف در آن رخ داده سفر خواهیم کرد.
 

کلید واژه ها: کمیسیون اصل 90 سفیر ایران سفیر ایران در برزیل برزیل


نظر شما :