امریکا صادق باشد شرکای جدی در منطقه پیدا خواهد کرد

۲۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۴ کد : ۱۹۵۲۰۳۲ سرخط اخبار

عصر ایران - معاون وزیر خارجه ایران گفت: اگر آمریکایی ها در مبارزه با داعش صادق و جدی باشند، حتما شرکای جدی نیز در سطح منطقه پیدا خواهند کرد.

حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه در خصوص عملکرد آمریکا در مبارزه با داعش تاکید کرد: سیاست و رویکرد آمریکا در مبارزه با داعش نزد ملت های منطقه با ابهام، تردید و سوال های جدی روبروست. اگر آمریکایی ها در مبارزه با داعش صادق و جدی باشند، حتما شرکای جدی نیز در سطح منطقه پیدا خواهند کرد. اما برخورد دوگانه آنها با پدیده تروریسم و در برخی موارد استفاده ابزاری از تروریسم برای تحقق اهداف سیاسی، هیچ هم پیمان راهبردی برای آمریکا نزد ملت های منطقه باقی نگذاشته است.معاون وزیر خارجه: آمریکا صادق باشد شرکای جدی در منطقه پیدا خواهد کرد

وی که با پایگاه اطلاع رسانی عرب زبان"ایران الیوم" گفت و گو می کرد درخصوص مبارزات کردها علیه داعش نیز گفت:نقش گروه های کرد سوریه در کنار ارتش و نیروهای مردمی این کشور در مقابله تروریستهای مسلح و تکفیری های داعش و جبهه النصره قابل توجه است. مبارزه و مقاومت مردم کرد سوریه در مناطق شمالی سوریه از جمله در کوبانی علیه داعش و تروریستهای مسلح، نشان داد که نسبت به دفاع از کشور و مردم خود در مقابل تروریستها و مداخلات خارجی تا چه میزان رشادت و از خود گذشتگی دارند. ما ارزیابی مثبتی از نقش کردهای سوریه در دفاع از کشور و ملت سوریه داریم و تا کنون شاخصه ای دال بر تمایل آنها برای اقدام علیه همسایگان مشاهده نکرده ایم.

معاون وزیر خارجه درباره رویکرد عربستان در منطقه نیز اظهار داشت: قطعا اصلاح رویکرد عربستان نسبت به بحران سوریه می تواند در روند حل و فصل بحران یاد شده موثر باشد، مع هذا هنوز علائمی از تلاش مثبت عربستان برای پایان دادن به درگیریها در سوریه دیده نشده است.

وی ادامه داد: رویکرد تروریستی و تروریسم پروری در سوریه از سوی برخی بازیگران، هیچ دستاوردی جز تخریب و ویرانی و خونریزی در این کشورها نداشته است. ایران در یک اصل کلی معتقد است مذاکره با گروه های تروریستی اگر به مفهوم مصالحه و دادن امتیازی بیشتر به آنان باشد، بی معنی و خلاف حکمت و در ضدیت با امنیت منطقه ای و بین المللی است. مگر آنکه مقصود از گفتگو، منفعت و مصلحتی خاص و در موضوع معینی باشد که تصمیم در مورد آن به دولت و ملت سوریه بر می گردد. ضمن اینکه مذاکره با تروریست ها هیچ منطقی ندارد و بایستی با ترورسم مبارزه کرد.

کلید واژه ها: در مبارزه با داعش مبارزه با داعش


نظر شما :