انتقاد کاخ‌سفید از اظهارات نامزد جمهوریخواه

۳۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۲۶ کد : ۱۹۵۲۱۸۷ سرخط اخبار

کاخ سفید آمریکا روز دوشنبه از «بن کارسون» نامزد انتخاباتی جمهوریخواه به دلیل اظهاراتش علیه مسلمانان انتقاد کرد و گفت که جمهوریخواهان بهای این حرف ها را در انتخابات خواهند پرداخت.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی دهیل ، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که اظهارات کارسون بطور کامل با قانون اساسی آمریکا مغایرت دارد.

ارنست افزود: در صورتی که نامزدهای انتخاباتی حزب جمهوریخواه برای کسب حمایت سیاسی به ارائه دیدگاههای اهانت آمیز ادامه دهند ، این حزب بهای این کار را در انتخابات خواهد پرداخت.
کارسون پیش از این در گفت وگو با شبکه خبری «ان بی سی» گفته بود که یک فرد مسلمان نباید به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود «زیرا قانون شریعت اسلام با قانون اساسی آمریکا در تضاد است».

سخنگوی کاخ سفید در این ارتباط خاطرنشان کرد: سایر نامزدهای جمهوریخواه هم از محکوم کردن این اظهارات اهانت آمیز کارسون خودداری کرده اند زیرا برای جلب همان آرای مورد نظر کارسون رقابت می کنند.

اظهارات کارسون موجب خشم «شورای روابط آمریکا - مسلمانان» (CAIR) شده و این شورا خواستار کناره گیری کارسون از رقابت های انتخاباتی شد.
اظهارات کارسون و مخالفت جدی وی با حضور یک رئیس جمهوری مسلمان در کاخ سفید، نه تنها انتقاد مسلمانان بلکه انتقاد شدید رقبای دموکرات و جمهوری خواه وی و نهادهای رسمی مسلمانان آمریکا را نیز در پی داشته است.

کلید واژه ها: کارسون


نظر شما :