کمپین ضد ایرانی دولت بحرین در حاشیه نشست امنیتی منامه

۱۱ آبان ۱۳۹۴ | ۰۱:۳۰ کد : ۱۹۵۳۳۸۲ سرخط اخبار

دولت بحرین از فرصت نشست امنیتی سال 2015 در منامه به عنوان فرصتی برای اتهام زنی و ایجاد جو تبلیغاتی علیه ایران استفاده می کند.

به گزارش عصر ایران همزمان با آغاز نشست امنیتی منامه دولتمردان بحرینی با طرح ادعاهایی تلاش دارند ازاین نشست به عنوان فرصتی تبلیغاتی بر ضد ایران بهره برداری کنند.

وزیر امور خارجه بحرین دیروز در نشست امنیتی منامه در اظهارات خود تهدید ناشی از داعش را با تهدید جمهوری اسلامی اسلامی ایران مقایسه کرد و مدعی شد داعش و سیاست های منطقه ای ایران هر دو تهدیدی مشابه و یکسان برای صلح و ثبات منطقه هستند.

پیش از برگزاری نشست منامه نیز مقامات بحرینی با عدم صدور ویزا به حسین موسویان دیپلمات ارشد سابق ایرانی که هم اینک در آمریکا ساکن است،  از حضور این دیپلمات ایرانی در نشست امنیتی منامه به دلیل اظهاراتی که ممکن بود او در دفاع از ایران و مخالفت با طرح ادعاهای ضد ایرانی در این نشست داشته باشد، جلوگیری کردند و برای موسویان ویزا صادر نکردند.

موسویان در نشست سال گذشته منامه در اظهارات خود پاسخ برخی ادعاهای مقامات غربی و عربی را درباره سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران داده بود.

از سوی دیگر رییس پلیس بحرین دیروز در یک اقدام  تبلیغاتی در حاشیه نشست امنیتی منامه برخی سلاح های کشف شده پلیس بحرین را در حاشیه نشست به نمایش گذاشت. او مدعی شد این سلاح ها از ایران به منظور حمایت از گروه های تروریستی فعال در بحرین ارسال شده است و پلیس بحرین موفق شده است آنها را کشف و ضبط کند.
 

رییس پلیس بحرین در حال نشان دادن سلاح های کشف شده به خبرنگاران

 

کمپین ضد ایرانی دولت بحرین در حاشیه نشست امنیتی منامه (+عکس)
 

یک ماه پیش نیز مقامت بحرینی با طرح ادعاهای مشابه سفیر خود را از تهران فراخواندند و کاردار ایران در بحرین را به عنوان " عنصر نامطلوب" از این کشور اخراج کردند.

حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به این اقدام بحرینی ها و طرح ادعاهای آنها درباره حمایت ایران از گروه های تروریستی در بحرین گفت این نخستین بار نیست که مقامات بحرینی اتهامات اشتباه و ساختگی علیه ایران مطرح می کنند.
امیر عبداللهیان تاکید کرده است مشکلات داخلی بحرین از طریق گفت و گو و با حضور همه گروه های سیاسی این کشور قابل حل است.

بحرین از 4 سال پیش و همزمان با آغاز موج ناآرامی های مردمی در برخی کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه ناآرام شد و اکثریت جمعیت این کشور که شیعه هستند برای تحقق مطالبات سیاسی و اجتماعی خود به خیابان ها آمدند و علیه حکومت آل خلیفه (نظام حاکم بر بحرین) تظاهرات کردند.

دولت بحرین تظاهرات مخالفان غالبا شیعه را سرکوب کرد و نیروهای عربستان سعودی با حضور در بحرین به نیروهای امنیتی بحرین برای سرکوب تظاهرات مردمی مخالفان حکومت، کمک کردند.

از زمان آغاز اعتراضات مردمی در بحرین حکومت منامه انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه رفت و جمهوری اسلامی ایران را به حمایت و تجهیز مخالفان حکومت بحرین متهم می کند . این ادعا از سوی ایران رد شده است و جمهوری اسلامی ایران در 4 سال گذشته همواره تاکید داشته است هر گونه راه حل مشکلات داخلی بحرین باید با حضور همه اقشار مردم این کشور و با شرکت همه گروه های سیاسی بحرینی حل و فصل شود.

کلید واژه ها: بحرین منامه نشست امنیتی پلیس بحرین نشست امنیتی منامه


نظر شما :