عوامل حمله‌های پاریس کشته شدند

۲۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۹ کد : ۱۹۵۳۷۲۸ سرخط اخبار
منابع نزدیک به پرونده بررسی حمله های تروریستی جمعه شب پاریس از کشته شدن هر هشت عامل این حمله ها خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، نخستین نتایج بررسی حمله های تروریستی پاریس حکایت از آن دارد که سه تن از تروریست ها در سالن کنسرت 'باتاکلان' بر اثر انفجار انتحاری کشته شدند و چهارمین تروریست نیز در جریان حمله نیروهای امنیتی به سالن از پای درآمد.

سه عامل انتحاری مجهز به کمربند انفجاری نیز در 'استادیوم فرانسه' و عامل انتحاری دیگری در بولوار 'ولتر' در نزدیکی باتاکلان کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه تعداد قربانیان حمله های تروریستی جمعه شب پاریس را دستکم 120 نفر و 200 مجروح اعلام می کند. برخی منابع خبری تعداد کشته شدگان را بیش از 150 نفر اعلام کرد.
در حمله های جمعه شب پاریس، شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه پاریس روی داد. این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه است که عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت می گیرد.

انفجار اول در نزدیکی استادیوم فوتبال پاریس و هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه و زمانی انجام شد که 'فرانسوآ اولاند' رییس جمهوری فرانسه داخل استادیوم بود. وی به سرعت محل را ترک کرد و برای تشکیل جلسه اضطراری به وزارت کشور رفت. انفجار دوم نیز حدود 15 دقیقه بعد اتفاق افتاد.

همزمان شش تیراندازی در نقاط دیگر شهر روی داد و سپس افراد مسلح با ورود به سالن کنسرت باتاکلان بیش از یک هزار و 500 نفر را به گروگان گرفتند. گروگان گیری با دخالت پلیس پایان یافت و در جریان آن نزدیک به 100 نفر به همراه چند مهاجم کشته شدند.

کلید واژه ها: پاریس


نظر شما :