مجادله توئیتری نخست وزیران یونان و ترکیه

۰۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۵۰ کد : ۱۹۵۴۳۲۶ سرخط اخبار
اواخر روز یکشنبه پس از نشست ترکیه و اتحادیه اروپا، مکاتبه توئیتری غیرمعمول نخست وزیران ترکیه و یونان در فضای مجازی خبر ساز شد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان در حساب توئیتری انگلیسی زبانش با مورد خطاب قرار دادن احمد داووداوغلو، همتای ترکیه ای اش، وی را با اظهاراتی کنایه آمیز درباره انهدام جنگنده روسیه در مقابل نقض حریم هوایی یونان توسط ترکیه مورد انتقاد قرار داد.
 
این مکاتبه چالشی در حالی انجام گرفت که هر دو طرف در نشست ترکیه - اتحادیه اروپا درباره پناهجویان شرکت کرده بودند.
 
سیپراس با اشاره به بحران پناهجویان در پیام توئیتری خود نوشت: آنچه که در دریای اژه اتفاق می افتد، ظالمانه و غیرقابل باور است. ما میلیاردها یورو برای تسلیحات خرج می کنیم و شما حریم هوایی ما را نقض می کنید و ما شما را رهگیری می کنیم.
 
وی با اشاره به حادثه انهدام جنگنده روسی توسط ترکیه در پیام توئیتری خود به نقض حریم هوایی یونان توسط ترکیه اشاره می کند که ترکیه در این باره همواره بحث و جدل می کند.
 
سیپراس با تاکید بر اینکه دو کشور باید برای نجات پناهجویان متمرکز شوند نه بر تسلیحات، در چهارمین پیام تویئتری خود نوشت: ما مدرنترین سیستم تسلیحات هوایی را داریم اما در زمین نمی توانیم قاچاقچیانی که افراد بی گناه را به دام می اندازند، دستگیر کنیم.
 
داووداوغلو در پاسخ تنها به پیام اول توئیتر سیپراس، توئیت کرد: اظهارات بیان شده درباره خلبانان توسط سیپراس چندان سازگار با روحیه امروز (نشست اتحادیه اروپا و ترکیه ) نیست. الکسیس! بیا بر برنامه کاری مثبت خود متمرکز شویم.
 
این پیام های توئیتری باعث واکنش های بسیاری در فضای مجازی شد. بر همین اساس پیام های سیپراس به زبان انگلیسی پاک شد البته این پیام ها به زبان یونانی باقی ماند.
 
پس از پاک شدن این پیام ها برخی در واکنش به این اقدام خطاب به نخست وزیر یونان توئیت کردند که چه کسی حساب توئیتری تو را در دست دارد؟
 
البته پس از مدتی، توئیت های دیگری در حساب انگلیسی زبان سیپراس در این باره منتشر شد که کمتر جنجال برانگیز بود.
 
سیپراس توئیت کرد: اجلاسی مهمی برای اتحادیه اروپا و ترکیه و مرزهای منطقه ای مان برگزار شد. ما در همسایگی یکدیگر هستیم و باید صادقانه با یکدیگر گفت وگو کنیم تا بتوانیم به راه حل هایی دست یابیم.
 
وی ادامه داد که باید برای دستیابی به راه حلی درباره مسائل دریای اژه، قبرس و جنگ سوریه صادق باشیم.

کلید واژه ها: توئیتری سیپراس یونان توئیت اتحادیه اروپا


نظر شما :