محاکمه غیابی رئیس‌جمهور مستعفی یمن

۱۲ آذر ۱۳۹۴ | ۰۴:۰۲ کد : ۱۹۵۴۳۹۵ سرخط اخبار
دادگاه کیفری صنعاء، امروز محاکمه رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را به همراه شش تن از همدستانش در تجاوز به یمن، به طور غیابی آغاز کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، دادگاه کیفری «صنعاء»، پایتخت یمن، امروز (2 دسامبر) محاکمه شماری از مقامات مسئول سابق این کشور را که در پی انقلاب مردمی یمن، به عربستان فرار کردند و در جنگ این کشور علیه یمن سهیم هستند، آغاز کرد.
 
به گفته یک منبع آگاه قضایی در یمن، این دادگاه با دادخواست شماری از وکلای یمنی و خانواده های قربانیان این کشور، برای محاکمه هفت متهم در جنایت جنگی علیه یمن تشکیل شده است.
 
طبق اعلام شبکه ماهواره ای «المسیره»، «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری، «ریاض یاسین» وزیر خارجه هادی، «سلطان العتوانی» مشاور هادی، «عبدالعزیز جباری» از اعضای هیأت اعزامی یمن از ریاض به نشست ژنو 1 و مشاور هادی، «أحمد بن مبارک» رئیس دفتر سابق هادی، «علی حسن الأحمدی» رئیس سابق سرویس امنیت ملی، «عبدالوهاب الآنسی» دبیرکل حزب اصلاح یمن، هفت نفر متهم هستند.
 
این منبع تأکید کرد که این افراد «گروه اول» و بارزترین متهمانی هستند که در تجاوز (عربستان) علیه یمن شرکت دارند زیرا که در کشتار بیگناهان و تخریب زیرساخت ها و افشای اطلاعات نقش داشتند.

کلید واژه ها: یمن هادی


نظر شما :