کارتر: ایران و روسیه در مبارزه با داعش در مسیر غلط حرکت می‌کنند

۱۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۲ کد : ۱۹۵۴۶۱۴ سرخط اخبار

وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه برای توضیح در مورد اوضاع عراق و سوریه در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا حضور یافت.

به گزارش فارس، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا و «پائول سلوا» معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز چهارشنبه در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا حضور یافتند.

این نشست با موضوع راهبرد دولت آمریکا برای مقابله با داعش در عراق و سوریه اعلام شده و «جان مک کین» ریاست آن را بر عهده دارد.

مک کین، در اظهارات آغازین در این نشست، تصریح کرد واشنگتن برای مقابله با این گروه تروریستی در عراق به حضور هزارن نیروی زمینی در این کشور نیاز دارد. وی گفت امریکا باید بعد از شکست داعش در عراق، نیروهای خود را در این کشور نگاه دارد. 

وی موفقیت در نبرد با داعش در کشور سوریه را هم نیازمند داشتن رویکردی منسجم علیه این گروه تروریستی و همکاری واشنگتن با شریکانش در ائتلاف موسوم به ضد داعش دانست. 

رئیس کمیته نیروهای مسلح آمریکا، در ادامه تصریح کرد موفقیت در مبارزه با داعش نیازمند حضور گسترده تر نیروهای نظامی و اطلاعاتی این کشور در منطقه است. 

وزیر دفاع آمریکا سپس در اظهاراتی با اشاره به اینکه حملات پاریس و سن برناردینو، میزان خطرات پیش روی کشورها را نشان می دهد گفت که حملات هوایی تحت رهبری آمریکا در چارچوب ائتلاف موسوم به ضد داعش شدت گرفته است.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا با اشاره به اقدامات کشورهای مختلف اروپایی، از جمله انگلیس، فرانسه و ایتالیا گفت که «همه ما» باید اقدامات بیشتری انجام دهیم. کارتر سپس از ترکیه خواست مرزهایش را به روی داعش ببندد. 

وزیر دفاع آمریکا در ادامه با تلاش برای نسبت دادن موفقیت های اخیر ارتش عراق برای آزادسازی مناطقی در نزدیکی الرمادی به حملات هوایی ائتلاف ادعا کرد این حملات موجب تضعیف گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه شده است. 

وی گفت که واشنگتن آماده است در صورت درخواست بغداد، بالگردهای آپاچی و مشاوران نظامی در اختیار دولت این کشور، جهت بازپس گیری «الرمادی» قرار دهد.  

اشتون کارتر همچنین به انتقاد از کشورهای حاشیه خلیج فارس پرداخت و گفت که جنگ یمن موجب شده تمرکز این کشور برای مبارزه با داعش کمتر شود. وی از این کشورها خواست اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در ادامه با بیان این ادعا که نیروی زمینی ایران در حال حاضر در عراق حضور دارد گفت که این موضوعی نیست که واشنگتن آن را دوست داشته باشد. 

رئیس پنتاگون، با تکرار ادعاهای پیشین مقامات آمریکایی درباره اینکه حملات هوایی روسیه در سوریه معطوف گروه تروریستی داعش نیست، از مسکو خواست در نبرد با داعش در سمت صحیح جبهه مبارزه با این گروه تروریستی قرار بگیرد. 

اشتون کارتر در پاسخ به سئوال یک سناتور، درباره اینکه در صورت کناره گیری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، چه راهبردی برای جایگزینی وی اندیشیده شده است به مذاکرات دیپلماتیک اشاره کرد و گفت که دولت انتقالی پس از دوران اسد، باید دولتی شامل نمایندگان معارضان باشد. 

کارتر ادامه داد، در عراق، حیدرالعبادی، در حال انجام اقداماتی برای تمرکززدایی و تشکیل کشوری یکپارچه است. 

وزیر دفاع آمریکا سپس ایران و روسیه را به قرار داشتن در «مسیر غلط» در نبرد با داعش متهم کرد.

کلید واژه ها: کارتر وزیر دفاع آمریکا


نظر شما :