دیدار جرج کلونی با مرکل برای حمایت از پناهندگان

۲۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰ کد : ۱۹۵۶۴۰۶ سرخط اخبار

جرج کلونی بازیگر فیلم «درود بر سزار!» یک روز پس از حضور در افتتاحیه فیلم برلین، با صدراعظم آلمان ملاقات و درباره بحران سوریه و پناهندگان صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، جرج کلونی در ملاقاتی که دیروز جمعه با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان داشت، حمایت خود را از سیاست درهای باز آلمان در برابر مهاجرانی که از وضعیت سوریه به کشورهای دیگر پناهنده می شوند اعلام کرد.

کلونی به اتفاق همسرش امل، وکیل حقوق بشری در ملاقاتی یک ساعته با مرکل درباره مسایل خاورمیانه و واکنش سیاسی اروپا در برابر آن صحبت کردند.
 

دیدار جرج کلونی با مرکل برای حمایت از پناهندگان


کلونی بازیگر، کارگردان و فعال حقوق بشر آمریکایی که قرار است در برلین با پناهندگان هم ملاقات کند، پیش از این از مواضع مرکل حمایت کرده بود و گفته بود: کاملا با مرکل موافقم.

در این دیدار دیوید میلی بند، وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا نیز حضور داشت. وی که اکنون مسئول «کمیته امداد بین الملل» در نیویورک است، از مرکل به خاطر «رهبری بسیار قدرتمند» در طول این بحران، قدردانی کرد.

کلونی سال پیش گفته بود بعد از ازدواجش با این وکیل لبنانی تبار، دید جدیدی نسبت به بحران سوریه پیدا کرده و می خواهد بدون اینکه به صورت مستقیم وارد مسایل سیاسی شود، به مردم این منطقه کمک کند. کلونی از سال ۲۰۰۸ «پیغام رسان صلح سازمان ملل» بوده است و در همین زمینه از آمریکا خواسته است پناهندگان بیشتری بپذیرد.

این بازیگر یک روز پیش در افتتاحیه فیلم برلین در برابر سوال یک خبرنگار که از او پرسید چه تعهدی نسبت به سوریه دارد واکنش تندی نشان داد و گفت: من وقت زیادی برای این مسایل صرف می کنم. خیلی عجیب است که کسی بپرسد داری چه کار می کنی؟

مایکل مولر، شهردار برلین نیز به شرکت کنندگان در برلیناله گفت آلمان باید به گذشته اش نگاه کند و بعد موضع گیری کند. او گفت: ساختن دیوارهای جدید و سیم خاردار و شلیک به پناهندگان دیگر نباید از سوی آلمان تکرار شود.

کلید واژه ها: مرکل برلین


نظر شما :