تمهیدات امنیتی جدید آل خلیفه علیه شیعیان

۰۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۵۴ کد : ۱۹۵۶۶۷۷ سرخط اخبار
وزیر کشور بحرین تهدید کرد که عرصه را بر شیعیان این کشور برای ادای مناسک و آداب دینی و مذهبی و آزادی های فردی شان تنگ خواهد کرد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المسله، راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین در دیدار با گروهی از شخصیت های سیاسی و پارلمانی شهروندان شیعه این کشور را به خیانت متهم و ادعا کرد که ایران "تندروی مذهبی" را در بحرین ایجاد کرده است.
 
وی به تشکیل کمیته ای برای نظارت بر روند تبادل پول و جمع آوری کمک های داوطلبانه که شامل افراد و نهادها می شود، وضع قوانینی برای مسافران از میان شهروندانی که سن شان زیر 14 تا 18 سال است و وضع قوانینی درباره سفر به مناطق ناامن اشاره کرد.
 
وزیر کشور بحرین بر عزم و اراده رژیم آل خلیفه برای محدود کردن آزادی های مذهبی تأکید کرد و گفت: تلاش برای سیاسی کردن مناسک دینی و حسینی با مشخص کردن روزها، زمان و مسئولان آن کنترل خواهد شد و هرگز اجازه سوءاستفاده برای ایجاد تنش را نخواهیم داد.
 
وی مدعی شد که ایران از تروریسم حمایت می کند و از هرگونه نفوذ خود در بحرین برای اجرای اهداف توسعه طلبانه اش سوءاستفاده کرده است.
 
وزیر کشور بحرین جنبش مسالمت آمیز مردمی برای برقراری دموکراسی را برنامه ای تروریستی دانست و گفت: این برنامه ها با سیاست آمیخته شده است.
 
تهدیدات وزیر کشور بحرین علیه شهروندن شیعه در این کشور نخستین تهدیدات محسوب نمی شود بلکه رژیم آل خلیفه در سال گذشته نیز تهدید به تنگ کردن عرصه بر شیعیان کرده و به تجاوزات علیه این طایفه پرداخته بود.
 
وزارت خارجه آمریکا در گزارش اخیر خود درباره آزادی های دینی در بحرین اعلام کرد که شهروندان شیعه از تبعیض و هدف قرار گرفتن روشمند رنج می برند.
 
در این گزارش آمده بود که شهروندان شیعه با اینکه اکثریت جامعه بحرین را تشکیل می دهند اما از نفوذ در عرصه سیاسی برخوردار نیستند.

کلید واژه ها: بحرین کشور بحرین


نظر شما :