ترامپ دنبال حمایت جمهوری‌خواهان است

مناظره فرزند یک تاجر با کارگر

ترامپ در این مناظره لحنی آرام داشت و این نشانه‌ای از این است که وی چشم به انتخابات نهایی دوخته است و نیاز به اتحاد حزب و حمایت از خودش دارد. ترامپ در این رابطه گفت: «باهوش باشید و متحد شوید.»
مناظره فرزند یک تاجر با کارگر

نویسنده: کایل چنی

دیپلماسی ایرانی: مناظره پنجشنبه شب در حالی در فلوریدا برگزار شد که مارکو روبیو و جان کیسیک نگران این هستند که در انتخابات هفته آینده در ایالت های خودشان به دونالد ترامپ ببازند.

ترامپ خواستار اتحاد حزب و حمایت از خودش شد

ترامپ در روزهای اخیر حملاتش را متوقف کرده و در حال تاکید بر روی این موضوع است که: من «میلیون ها» رای دهنده جدید به حزب جمهوری خواه اضافه کردم و رهبران حزب باید از این موضوع استقبال کنند. ترامپ می گوید: «ما این مردم را از حزب دموکرات آورده ایم. ما این مردم را از مستقل ها آورده ایم. آنها با شور و شوق رای می دهند. آنها با عشق رای می دهند.»

ترامپ در این مناظره لحنی آرام داشت و این نشانه ای از این است که وی چشم به انتخابات نهایی دوخته است و نیاز به اتحاد حزب و حمایت از خودش دارد. ترامپ در این رابطه گفت: «باهوش باشید و متحد شوید.»

ترامپ آرام بود

این نکته که کاندیدای میلیاردر در لحظات ابتدایی مناظره وارد درگیری نشد، واقعاً به یاد ماندنی بود. طعنه به «مارکو کوچولو» و وقفه ها و گزافه گویی ها جایی در این مناظره نداشت. در نیمه اول مناظره ترامپ هیچ گونه درگیری ای با رقبایش نداشت و آنها مانع از به وجود آمدن درگیری شدند و به طور غیرمستقیم از ترامپ انتقاد می کردند. پس از کمپین های زشت و زننده به نظر می رسد رقبای ترامپ به این باور رسیده اند که وی پیشتاز رقابت ها است.

حمایت کارسون از ترامپ

در جریان مناظره، ترامپ حمایت بن کارسون از خودش را که این هفته از رقابت ها انصراف داده بود، اعلام کرد و گفت فردا با وی کنفرانس خبری مشترک خواهد داشت. ترامپ درباره دیداری که با کارسون داشت گفت: «حدود یک ساعت با یکدیگر درباره آموزش صحبت می کردیم.»

مخالفت روبیو با اظهارات ترامپ درباره مسلمانان

روبیو اظهارات اخیر ترامپ درباره نفرت مسلمانان از آمریکا را رد کرد و به «دوستان مسلمانی» اشاره کرده که ایالات متحده برای تامین امنیت ملی اش می تواند به آنها اتکا کند. روبیو به عنوان مثال به متحدینی همچون دولت های اردن و مصر اشاره کرد که می توان با آنها کار کرد.

ترامپ با اشاره به 11 سپتامبر از اظهاراتش دفاع کرد. «مارکو درباره تبعات صحبت کرد. ما با تبعات زیادی همچون پرواز هواپیما به سوی مرکز تجارت جهانی روبه رو هستیم. شما می توانید از لحاظ سیاسی درست بگویید. من نمی خواهم از لحاظ سیاسی درست بگویم. من می خواهم مشکلات را حل کنم. من نمی خواهم از لحاظ سیاسی درست باشم. من می خواهم درست کار کنم.»

نظر کیسیک درباره صلح خاورمیانه

فرماندار اوهایو برخلاف رقبایش به این نکته اشاره کرد که در رابطه با درگیری اسرائیل و فلسطین و صلح در منطقه انتظار یک راه حل صلح طولانی مدت را ندارد. کیسیک می گوید در عوض به دنبال دستیابی به ثباتی روزانه است.

تجمعات هواداران ترامپ

کروز به تجمعات اخیر ترامپ اشاره کرد و این که وی از حامیانش که در سخنرانی حضور دارند می خواهد دست راستشان را بالا ببرند و قسم بخورند که به وی رای می دهند. کروز در این باره گفت: «من می خواهم بگویم که این کار دقیقاً یک نوع کوته فکری است. این یک مصاحبه شغلی است. ما اینجا هستیم تا متعهد شویم که از آنها حمایت می کنیم، نه این که آنها قسم بخورند. تنها قسمی که من خواهم خورد در 20 ژانویه 2017 خواهد بود که به عنوان رئیس جمهور دست چپم را بر روی انجیل می گذارم و برای حفاظت و دفاع از قانون اساسی ایالات متحده قسم می خورم.»

ترامپ با تمسخر کروز گفت: «همه در تجمعات من می خندند. ما لحظات خوبی را داریم. دلیل این که تجمعات من شلوغ تر از تجمعات انتخاباتی تد کروز است این است که مردم اوقات خوبی با من دارند.»

انتقاد کروز از ترامپ

کروز در سخنانش که انتقادی از ترامپ بود به این موضوع اشاره کرد که کاندیداهایی که در صحنه حضور دارند، فرزند متصدی یک مشروب فروشی، فرزند یک پستچی، فرزند یک ظرفشوی و فرزند یک تاجر موفق هستند. کروز به وضوح قصد داشت نشان دهد که ترامپ دارای پیشینه طبقه کارگر نیست.

منبع: پولیتیکو/ مترجم: حسین هوشمند

کلید واژه ها: ترامپ مناظره جمهوری خواه انتخابات آمریکا انتخابات 2016 تد کروز


( ۱ )

نظر شما :