جاسوسی فرانسه از شبکه اینترنت لبنان

۱۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰ کد : ۱۹۵۷۶۸۴ سرخط اخبار
روزنامه لبنانی الاخبارنوشت که « علاوه بر نفوذ اسرائیل به شبکه های غیرقانونی اینترنت درلبنان، دستگاه های امنیتی فرانسه از طریق اینترنت قانونی لبنان جاسوسی می کنند».
 
به گزارش ایرنا الاخبار خاطرنشان کرد که «اینترنت قانونی لبنان از طریق کابلی دریائی که ازبندرمرسلیای فرانسه تا طرابلس (شمال لبنان) کشیده شده است، تغذیه می شود».
 
این روزنامه لبنانی تاکید کرد که «با وجود هشدارهای امنیتی نسبت به نفوذ اسرائیل به شبکه های اینترنت غیرقانونی در لبنان همچنان برخی گروه های سیاسی به دلیل مسائل مالی مانع برخورد با آن شده و طرف های امنیتی هم تاکنون از اعلام میزان نفوذ امنیتی گزارشی ارائه نکرده اند».
 
الاخبار نوشت: جاسوسی فرانسه از اینترنت قانونی لبنان را یک روزنامه فرانسوی در تابستان سال گذشته فاش کرد با اهتمام جدی مقامات لبنانی مواجه نشده است درحالی که نگرانی از ضربه وارد شدن به امنیت ملی لبنان وجود دارد.
 
رسانه های فرانسوی از جمله مجله « لونوفل اوبزرواتور» فاش کرده اند که « دستگاه های امنیت خارجی فرانسه در ماه فوریه سال 2008 از « نیکولاس سارکوزی» رئیس جمهور وقت فرانسه مجوز گرفتند تا بتوانند از کابل های ارتباطی دریائی جاسوسی کنند و این اقدام از طریق پایگاه جاسوسی در جنوب فرانسه که دومین پایگاه بزرگ در اروپا می باشد، صورت می گیرد».
 
اینترنت قانونی لبنان از طریق کابل دریائی 'IMEWE' که از بندر مرسلیا ( جنوب فرانسه) تا بندر بومبای ( هند) و از آنجا به بندر طرابلس( شمال لبنان) کشیده شده است، تغدیه می شود.
 
روزنامه های فرانسوی این کابل دریائی را برای کنترل تماس های بین سوریه و لبنان با فرانسه « راهبردی» توصیف کرده اند.
 
از زمان شروع به کار کابل دریائی 'IMEWE'، دستگاه های جاسوسی فرانسه مجوز جاسوسی در آن را داشته و شرکت مادر ذخیره اطلاعات مرتبط با تماس ها هم شرکت « اورنج» است که ارتباط و روابط آن با اسرائیل برکسی پوشیده نیست.
 
این شرکت اطلاعات و داده ها را برای مدت پنج سال ذخیره سازی می کند.
 
الاخبار نوشت: هر شهروند لبنانی که قصد ارسال ایمیل دارد باید نامه خود را ابتدا به بندر مرسلیا ارسال کند و سپس آن نامه در لبنان دریافت می شود و این بهترین فرصت برای جاسوسی دستگاه امنیت خارجی فرانسه است.

کلید واژه ها: قانونی لبنان اینترنت


نظر شما :