روسف یک قدم به استیضاح نزدیک شد

۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۱ کد : ۱۹۵۸۱۷۵ سرخط اخبار

مجلس سفلی برزیل با 210 رای موافق در مقابل 62 رای مخالف به روند استیضاخ رئیس جمهوری این کشور رای مثبت داد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، حامیان برکناری دیلما روسف در کنگره این کشور در پیش بردن طرح استیضاح یک گام جلو افتادند.

در رای گیری در زمینه که یک شنبه شب در مجلس سفلی برگزار شد، نمایندگان با 210 رای موافق در برابر 60 رای مخالف به روند استیضاخ دیلما روسف رای مثبت دادند.

مخالفان روسف اکنون به 342 رای از محموع 513 رای نمایندگان کنگره این کشور نیاز دارند تا وی را برای محاکمه در زمینه کسری و دستکاری بودجه و فساد به سنای برزیل معرفی کنند.

در صورت موافقت مجلس نمایندگان، این طرح برای رسیدگی به مجلس سنا می رود و در صورت تایید جرم، روسف، 68 ساله، تا زمان اعلام رای نهایی برای یک دوره 6 ماهه از قدرت کناره گیری خواهد کرد و معاونش میشل ترمر که رقیب وی نیز است جایگزین روسف خواهد شد.

بحران سیاسی در برزیل، که در زمان بدترین رکود اقتصادی این کشور از دهه 1930، اتفاق افتاده است باعث شکاف و دودستگی در جامعه برزیل در آستانه آغار رقابتهای المپیک 2016 شده است.

 اتهام اصلی روسف دستکاری بودجه برزیل برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری 2014 است. البته وی اتهامات دیگری نیز دارد که مربوط به زمان تصدی او بر «پتروبراس» شرکت نفت دولتی برزیل است.

همزمان با رای گیری درباره آینده دیلما روسف در مجلس نمایندگان این کشور، دهها هزار نفر از حامیان و مخالفان استیضاح در مقابل مجلس در پایتخت این کشور تجمع کرده اند.

کلید واژه ها: روسف برزیل


نظر شما :