سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپا تهدیدی جدی علیه روسیه نیست

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۵:۵۳ کد : ۱۹۵۸۸۳۸ سرخط اخبار

دیدبان روسیه: فرمانده نیروهای استراتژیک موشکی روسیه تاکید کرد، سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپا در حال حاضر تهدید جدی برای روسیه محسوب نمی شود چراکه مسکو دائما در حال به روز رسانی موشک هایش برای مقابله با هرگونه چالش آتی است.

ژنرال سرگئی کاراکایف، فرمانده نیروهای استراتژیک موشکی روسیه گفت: تهدیدات سیستم دفاع موشکی آمریکا مستقر در اروپا برای نیروهای استراتژیک موشکی کشورمان بسیار محدود است و به طور جدی توانایی های جنگی نیروهای استراتژیکی موشکی روسیه را کاهش نمی دهند.

وی افزود: مهندسین نظامی روسیه توجه خاصی به روز رسانی تجهیزات برای غلبه بر سیستم های دفاعی موشکی آمریکا دارند. توانایی های موشک های بالستیک روسیه با افزایش شتاب موشک های بین قاره ای، ساخت انواع جدید کلاهک با مسیر پروازی که پیش بینی آن کار دشواری است و تجهیزات جدید غلبه بر سیستم دفاع موشکی، رو به افزایش است.

ژنرال کاراکایف ادامه داد: موشک های روسیه همچنین قادر به رساندن کلاهک ها از مسیرهای امن و حمله از چندین جهت هستند.

واشنگتن اواسط آوریل سال جاری میلادی بیانیه های گیج کننده ای را در خصوص هدف سپر دفاع موشکی اش در شرق اروپا منتشر کرد. برایان مک کئون، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست گذاری گفت: باید دفاع هوایی آمریکا تقویت شود چرا که روسیه ظاهرا به نقض معاهده موشک های اتمی میان برد ادامه می دهد.

در همین حال جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت: سیستم دفاع موشکی آمریکا در اروپا ماهیت دفاعی دارد و روسیه را هدف نگرفته است. شما نمی توانید هیچ کس را هدف یک سیستم دفاعی قرار دهید.

معاهده تسلیحات اتمی میان برد توافق نامه ای است که در سال 1978 میلادی میان آمریکا و جماهیر شوروی با هدف از بین بردن موشک های کروز و بالستیک اتمی و غیر اتمی با بردی بین 500 الی 5500 کیلومتر است که از زمین پرتاب می شوند. این معاهده موشک هایی که از دریا پرتاب می شوند را پوشش نمی دهد.

منبع: ایسنا به نقل از راشاتودی

کلید واژه ها: موشکی آمریکا روسیه پوتین امریکا


نظر شما :